کد خبر: ۷۶۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸
تعداد بازدید: ۲۷۸
عربستان سعودی قصد دارد برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن حضور یابد.
عربستان برای اولین بار به جشنواره فیلم کن می‌رودبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر: به نقل از هالیوود ریپورتر، کمتر از ۴ ماه پس از آن که سینماهای عمومی از توقیف بیرون آمدند و ۹ روز پیش از شروع به کار نخستین سالن سینما در ریاض، این کشور عربی اعلام کرده برای نخستین بار به جشنواره کن می‌رود.

شورای فیلم سعودی که ماه پیش توسط اداره کل فرهنگ عمومی شروع به کار کرد قرار است غرفه خودش را در بخش «مارش دو فیلم کن» داشته باشد و در این بخش چندین پنل برای ایجاد ارتباط بین نمایندگان جهانی و فیلمسازان سعودی تدارک دیده است.

عواد العواد وزیر فرهنگ عربستان سعودی و رییس اداره کل فرهنگ عمومی در این باره گفت: پادشاهی منتظر حضور نخست عربستان در فستیوال است تا فرصتی برای حمایت از تنوع استعدادها و فرصت‌ها در صنعت فیلم سعودی فراهم شود.

وی در بیانیه‌ای که به این منظور منتشر کرده افزوده است: عربستان سعودی در حال توسعه صنعتی پویا و پایدار است که از تمام مراحل چرخه تولید فیلم حمایت می‌کند و طیف وسیعی از مکان‌های خاص را برای کشف شدن در اختیار فیلمسازان جهان قرار می‌دهد.

شاهزاده عربستان سعودی در سفر اخیر خود به آمریکا به این توافق دست یافت که بازگشایی دوباره سینماها در کشورش با نمایش فیلم «پلنگ سیاه» محصولی از کمپانی مارول و دیزنی رقم بخورد.

در واقع برای نخستین بار در ۳۵ سال گذشته قرار است سینمایی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، گشایش یابد. این سینما را شرکت آمریکایی ای ام سی (AMC) که در بخش سینماهای زنجیره‌ای در ایالات متحده فعالیت دارد، راه‌اندازی می‌کند.

مرکز دولتی ارتباطات بین‌المللی عربستان سعودی اعلام کرده قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۵۰ مجتمع سینمایی در این کشور احداث کند.

این تأسیسات نمایشی بیش از ۲۵۰۰ سالن را در بر خواهد گرفت و قرار است سالانه حدود یک میلیارد دلار از طریق فعالیت‌های آن‌ها درآمد حاصل شود.

برای حضور عربستان امسال به عنوان نخستین قدم ۹ فیلم کوتاه از فیلمسازان جوان سعودی در گوشه فیلم کوتاه کن در تاریخ ۱۴ و ۱۵ ماه مه به نمایش درمی‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: