کد خبر: ۷۶۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
تعداد بازدید: ۱۶۲
علیرضا رحیمی، نماینده تهران در مجلس می گوید: سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره حریم خصوصی، هشداری به مسئولان است که نباید به بهانه مسائل امنیتی حریم خصوصی افراد را نقض کنند.
واکنش رحیمی به اظهارات پورمختار درباره رصد پیام‌رسان‌ها: این یک نکته انحرافی است / تحت هیچ شرایطی، کار بد، خوب تلقی نمی‌شود / دسترسی به حریم خصوصی افراد پسندیده نیست؛ مهم نیست این دسترسی از طرف دشمن ما باشد یا یک مجموعه ایرانی / فرمایش‌های رهبری هشداری به مسئولان درباره حریم خصوصی افراد بود

علیرضا رحیمی، نماینده تهران در مجلس می گوید: سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره حریم خصوصی، هشداری به مسئولان است که نباید به بهانه مسائل امنیتی حریم خصوصی افراد را نقض کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»،  رحیمی درباره بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام‌رسان‌های داخلی حرام شرعی است»، گفت: حریم خصوصی افراد هم به لحاظ اخلاقی و انسانی و هم به لحاظ شرعی و قانونی واجب الاحترام است و تحت هر شرایطی نباید مورد تعرض توسط هیچ شخص حقیقی یا حقوقی قرار بگیرد. طبیعتا از طرف دولت ها و مقامات دولتی و حاکمیتی هم باید به طریق اولی مورد مورد احترام قرار گیرد چون به تعبیری مقامات حاکمیتی نماینده شهروندان هستند.

او ادامه داد: موضوع حریم خصوصی و حفاظت از حریم اشخاص یک موضوع عقلانی است و مقام معظم رهبری هم نکته شرعی را بیان کردند هم نکته اخلاقی و قانونی را. و به احتمال زیاد تاکیدی است بر رعایت حق الناس توسط اپراتورها و مقامات امنیتی و هم همه افرادی که دسترسی به فضای مجازی دارند.

رحیمی در واکنش به اظهارات اخیر محمدعلی پورمختار، نماینده مجلس که گفته بود «اینکه اطلاعات یا اطلاعات سپاه این پیام رسان را رصد کند بهتر است یا موساد و سیا؟» گفت: این یک نکته انحرافی است؛ تحت هیچ شرایطی، کار بد، خوب تلقی نمی شود. کار بد از طرف همه افراد بد است و مرجیعیت و ملیت آن مهم نیست. دسترسی به اطلاعات شخصی افراد کار پسندیده ای نیست و جزو حریم خصوصی است که حتما باید مورد مراقبت قرار بگیرد. مهم نیست که این دسترسی از طرف دشمن ما باشد یا یک مجموعه ایرانی.

او ادامه داد: چارچوب وظایف مجموعه های امنیتی مشخص است و به هیچ عنوان هیچ مجموعه ای حق دسترسی به داده ها و اطلاعات شخصی افراد رو ندارند.

رحیمی گفت: به هر حال فرمایش های رهبری بیشتر در مقام آرامش بخشی و اطمینان بخشی به مردم و جامعه بود و همچنین هشداری به مسئولان، مقامات و مراجع امنیتی که نباید به بهانه مسائل امنیتی حریم خصوصی افراد را نقض کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: