کد خبر: ۷۶۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید: ۳۲۰
محققان یک وصله پوستی ابداع کرده اند که با حسگرهای ریز گلوکز قند خون را می سنجد و دیگر نیازی به انجام تست قند خون و سوزن زدن بر سر انگشت نیست.
به گزارش خبرداغ به نقل از مهر: محققان یک وصله پوستی ابداع کرده اند که با حسگرهای ریز گلوکز قند خون را می سنجد و دیگر نیازی به انجام تست قند خون و سوزن زدن بر سر انگشت نیست.

وصله پوستی که گلوکز خون را می‌سنجد

به گزارش نیواطلس، برای افراد مبتلا به دیابت استفاده انجام تست قند خون بخشی ناخوشایند از فعالیت های روزانه است. اما اگر وصله پوستی کنترل گلوکوز جدیدی که ساخته شده به مرحله تجاری سازی برسد، این فرایند بسیار ساده تر خواهد شد.

محققان دانشگاه بث در انگلیس یک وصله مبتنی بر گرافن ساخته اند که روی پوست بدن می چسبد و بدون نیاز به سوراخ کردن سطح بدن گلوکوز را اندازه می گیرد.

این وصله دارای حسگرهای مینیاتوری است که با استفاده از جریان الکتریکی کوچک گلوکوز را از مایع بین سلول فولیکول موهای بدن بیرون می کشد. در این فرایند هر حسگر یک فولیکول مو را تحت نظر می گیرد.

گلوکز استخراجی در مخزن های کوچکی ذخیره و اندازه گیری می شود. چنین روندی به خوانش صحیح گلوکز خون منجر می شود و می توان هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یک بازه زمانی چند ساعتی آن را تکرار کرد.

محققان امیدوارند با تجاری سازی این محصول ارزان و یکبار مصرف، اطلاعات سلامت فرد را به طور بی سیم به یک اپلیکیشن موبایل منتقل کنند تا در صورت لزوم به کاربر هشدار داده شود.

ریچارد گای از محققان این پروژه می گوید: این روشی غیر تهاجمی و بی نیاز از سوزن است که قند خون را به راحتی می سنجد.

در آزمایش های کلینیکی این وصله به طور موفقیت آمیز برای رصد سطح گلوکز فشار خون داوطلبان به کار رفت. محققان اکنون مشغول ارتقای تعداد حسگرهای این وصله هستند تا در بازه زمانی ۲۴ ساعته قابلیت عملکرد داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: