کد خبر: ۷۶۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
تعداد بازدید: ۳۹۱
وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین و مهمترین دشمن امروز ما خطری است که از سوی فضای مجازی همه را تحت تاثیر قرار داده است و تهدیدهای آن از فرصت ها بیشتر است.
بطحایی : آموزش و پرورش پیام‌رسان‌های داخلی را جایگزین نمونه خارجی می کند/ باید کمک کنیم تا پیام رسان های داخلی جایی برای خود در فضای مجازی و در میان کاربران باز کنند

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیام های رسان های داخلی به سرعت در حال رشد هستند و بستر را به گونه ای فراهم می کنند تا در آموزش و پرورش، پیام رسان های داخلی جایگزین نمونه های خارجی شود.


به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب؛ سید محمد بطحایی روز سه شنبه در همایش تبیین آیه سال انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: بزرگترین و مهمترین دشمن امروز ما خطری است که از سوی فضای مجازی همه را تحت تاثیر قرار داده است و تهدیدهای آن از فرصت ها بیشتر است.

وی بیان داشت: باید کمک کنیم تا پیام رسان های داخلی جایی برای خود در فضای مجازی و در میان کاربران باز کنند.


وی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تا امروز دستاوردهای خوبی به ویژه در ابعاد کمی داشته که نباید از آن غفلت کنیم، ادامه داد: نرخ دانش آموزان تحت آموزش در ایران در دوره ابتدایی 98 درصد و در دوره های متوسطه اول و دوم نیز بالا است و از دهه 60 با رشد جمعیت دانش آموزی رو به رو بوده ایم که این آمار به نسبت کشورهای منطقه منحصر به فرد است.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در توسعه فضاهای آموزشی و رشد دانش آموزان دختر نیز خوب عمل شده است، تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی هم از نظر کیفی و کمی پیشرفت قابل توجهی داشته و در بین تمامی دستگاه ها شاخص هستیم.


بطحایی ادامه داد: 70 درصد نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند و یکی از متعهدترین و متدین ترین نیروهای دولت را آموزش و پرورشی ها تشکیل می دهند.


وی اظهار کرد: البته نباید به این دستاوردها دلخوش باشیم بلکه لازم است تا همواره موانع و مشکلات را با بهره گیری از کارشناسان بررسی کرده و به سمت اصلاح نظام آموزشی حرکت کنیم.


وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه است و می تواند به عنوان یک سند بالادستی ما را به سمت آموزش و پرورش نوین هدایت کند، گفت: باید اعتراف کنیم که کیفیت در دستگاه تعلیم و تربیت امروز با کاستی هایی مواجه است که باید برطرف شود.


بطحایی در ادامه مهمترین وظیفه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان را صیانت از آموزه های دینی و اسلامی با روش های نوین دانست و اظهار داشت: دانش آموزان نباید در کلاس درس بینش دینی فقط روخوانی از معلم را بشنوند زیرا دشمن روش های زیرکانه ای دارد.


وی بیان کرد: نسلی که امروز سکان دار هدایتشان هستیم در معرض خطر هستند و چنین تشکل هایی که وظیفه تمرین مهارت های اجتماعی و بینش های دینی را دارند باید بیشتر تلاش کنند.


همایش تبیین آیه سال انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان امروز - 21 فروردین ماه - با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
آنتر تو بفکرمطالبات باش پیام رسان کیلویی چنده
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: