کد خبر: ۷۶۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
تعداد بازدید: ۲۱۴
وزارت راه و شهرسازی آمار سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه امسال را ارائه کرده که بر این اساس بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های در نظر گرفته شده برای حمل و نقل عمومی در طول این مدت به طور کامل مورد استفاده قرار گرفته است.
مسافران کدام شیوه حمل‌ونقل را برای سفر ترجیح می‌دهند؟به گزارش خبرداغ ، بر این اساس همچنان سفر زمینی جاده ای اصلی ترین انتخاب مسافران ایرانی به شمار می رود و در نوروز اخیر بیش از ۱۱ میلیون مسافر جابجا شده در بخش جاده ای به ثبت رسیده اند.

در طول این مدت حدود ۶۸۰ هزار مسافر از مرزهای زمینی کشور خارج و همین تعداد تقریبی نیز به کشور باز گشته اند.

حوزه ریل نیز در طول ایام نوروز توانست بخش قابل توجهی از ظرفیت خود را با بیشترین استقبال مواجه کند و از این رو در شرایطی که راه آهن اعلام کرده بود در نوروز ۹۷، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار صندلی ظرفیت برای مسافران در نظر گرفته شده، آمارها تا پایان روز ۱۴ فروردین نشان‌دهنده پر شدن کامل این ظرفیت و حتی استفاده از قطارهای فوق‌العاده برای پاسخ به نیازهاست.

در حوزه حمل و نقل هوایی فرودگاه‌های ایران در نوروز امسال بیش از ۲۴ هزار نشست و برخاست هواپیما را به ثبت رساندند و به دنبال بیش از سه میلیون مسافر با استفاده از حمل و نقل هوایی به مقاصد خود رسیدند.

آمارهای شرکت فرودگاه ها نشان می دهد که در طول این مدت فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی تهران و فرودگاه های مهرآباد، اصفهان، شیراز، تبریز و کیش بیشترین فعالیت را به ثبت رسانده اند.

در حوزه دریایی نیز آمارهای سازمان بنادر نشان می دهد که در نوروز امسال بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر دریایی در سواحل مختلف ایران به وسیله بیش از ۳۲ هزار شناور جابجا شده اند و تعداد شناورهای تفریحی موجود در آب‌های ایران نیز از عدد ۳۳۶ هزار فروند گذشته است.

ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: