کد خبر: ۷۶۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۶
با گذشت سه سال از آغاز جنگ در یمن، مدیر منطقه­‌ای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای خاورنزدیک و میانه، گفت جامعه یمن به دلیل قحطی عمومی و داروی کم در حال مرگ تدریجی است.
صلیب سرخ: جامعه یمن در حال مرگ تدریجی است
به گزارش خبرداغ ، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خبرنامه خود آورده است: زنجیره غذا، سیستم مراقبت درمانی، سیستم آموزش، سیستم آب و فاضلاب در یمن فروپاشیده است و بیماری، سوءتغذیه، مرگ و میر غیرنظامیان نیز در حال گسترش است.

این سازمان بشر دوستانه افزود: زندگی برای ساکنان یمن به علت نحوه مبارزه در این مخاصمه به طرز وصف­ ناشدنی طاقت­‌فرسا است. کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ سال­ها از طرفین در حال جنگ خواسته است تا به گونه­‌ای مبارزه­‌شان را پیش برند که چنین آثار شدیدی بر غیرنظامیان نداشته باشد.

رابرت ماردینی، مدیر منطقه­‌ای کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ در این رابطه با اشاره به وخامت اوضاع در یمن می‌گوید: «نیازهای بسیار شدید خانواده­‌ها کمتر خواهد شد (همچنین بیماری­، سوءتغذیه و مرگ غیرنظامیان) اگر صرفاً اصول حقوق بین­‌المللی بشردوستانه رعایت شوند.»

کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ طی سه سال گذشته همواره این پیام را تکرار کرده است: غیرنظامیان را هدف قرار ندهید. بیمارستان­ها را هدف نگیرید. آمبولانس­ها را هدف نگیرید. کارکنان بشردوست را هدف نگیرید. اجازه دهید واردات تجاری و بشردوستانه کالا به داخل و در سرتاسر یمن افزایش یابد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بر این باور است که می­‌توان پیشرفت ایجاد کرد، چرا که این سازمان بشردوستانه توانسته است پس از به دست آمدن توافقات جدید از بازداشت­‌شدگان جنگی در هر دو طرف بازدید کند. به گفته این سازمان، این گام مثبت نشان می­‌دهد که طرفین مربوطه می­‌توانند راه­هایی را برای انجام وظایف­شان طبق حقوق بین­‌المللی بشردوستانه پیدا کنند.

صلیب سرخ همچنین تیم­‌های جراحی تخصصی را در دو بیمارستان در طرف مقابل خط مقدم، در عدن و صعده مستقر کرده تا خدمات حیاتی به بیماران ترومایی و زخمیان جنگی ارائه کند. سال گذشته، مجموع 139,967 نفر در دو مرکز تحت حمایت کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ مورد درمان قرار گرفتند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
کشورهای مسلمان منطقه بدون استثناء عامل این نابودی هستند. این کشورهای همیشه در حال چنگ واقعی و یا لفظی با همدیگر هستند و همه آنها داد ان الحق میزنند و بدون استثنا هیچکدامشان نیز محق نیستند ولی قدرت طلب کور دل هستند. و واقعا این کشورها مخوف و خونریز هستند
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: