کد خبر: ۷۶۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
تعداد بازدید: ۲۶۲
قیمت نفت روز سه‌شنبه که خبر افزایش تولید روسیه و انتظارات برای کاهش قیمت نفت عربستان سعودی تحت‌الشعاع کندی احتمالی رشد تولید آمریکا قرار گرفت، افزایش یافت.
افزایش قیمت نفت ازسرگرفته شد/ یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت نفت تولید نفت آمریکا است
به گزارش خبرداغ،بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۸ سنت یا ۰.۳ درصد نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه افزایش یافت و به ۶۳.۲ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت پس از کاهش بیش از دو درصدی در روز دوشنبه، در معاملات روز جاری ۲۰ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۶۷.۸۴ دلار در هر بشکه رسید.

گِرک مک‌کنا، استراتژیست ارشد بازار در شرکت کارگزاری "اکسی تریدر" در این باره گفت: معامله‌گران نگران این حقیقت هستند که همچنان شمار زیاد قرارداد خرید در بازار وجود دارد که بالاخره در مرحله‌ای باید فروخته شوند. این امر قیمت‌ها را نسبت به اخبار بد حساس می‌کند.

نفت برنت در ژانویه به رکورد ۷۱.۲۸ دلار صعود کرده بود، اما از آن زمان موفق نشده است این رکورد را تکرار کند. در دو افزایش قیمتی که هفته گذشته مشاهده شد، نفت موفق نشد به بالای ۷۱ دلار صعود کند.

همچنین فشارهایی از سوی بازار فیزیکی وجود دارد. انتظار می‌رود عربستان سعودی قیمت همه گریدهای نفتی که به آسیا می‌فروشد را در ماه مه کاهش دهد. این اقدام در بحبوحه افزایش عرضه صورت می‌گیرد.

روسیه ۱۰.۹۷ میلیون بشکه در روز نفت خام در مارس تولید کرده که بالاتر از ۱۰.۹۵ میلیون بشکه در روز در فوریه بوده است و بالاترین میزان در ۱۱ ماه گذشته به‌شمار می‌رود.

یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت نفت تولید نفت آمریکا است که حدود یک چهارم از اواسط سال ۲۰۱۶ رشد کرده و به ۱۰.۴۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. به این ترتیب تولید این کشور از سطح تولید عربستان سعودی پیشی گرفته و در حال نزدیک شدن به سطح تولید روسیه است.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش فعالیت حفاری برای تولید جدید ممکن است نشان دهنده کندی رشد تولید آمریکا تا اواسط سال باشد.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا در زمینه سطح تولید و ذخایر نفت این کشور روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: