کد خبر: ۷۶۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
تعداد بازدید: ۲۲۲
نماینده اصلاح‌طلب مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودکفایی در همه زمینه‌ها در منافات با کالای ایرانی است، گفت: بعضی کالاهای ما رقابتی است و در دنیا تولید نمی‌شود که باید به تولیدات آنها بیشتر توجه کنیم اما برخی کالاها در دنیا با قیمت ارزانتر از ما تولید می‌شود، درنتیجه ما باید ببینیم که درکدام زمینه‌ها باید تمرکز کنیم و در کدام زمینه‌ها نباید سرمایه‌گذاری انجام دهیم.
برای تحقق شعار سال نیازمند الگوی عملی هستیم/ خودکفایی در همه زمینه‌ها امکان‌پذیر نیست/ نمی‌توانیم برای مردم شغل و درآمد ایجاد نکنیم و از آن‌ها توقع سکوت داشته باشیم

به گزارش خبرداغ،علی ساری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره عملکرد کشور در سال ۹۶ و شعار سال ۹۷ که از سوی رهبری تعیین شده است با تاکید بر اینکه در سال گذشته مشکلات زیادی فراروی کشور وجود داشت، گفت: در راستای حل مشکلات کشور در زمینه‌های مختلف اقدامات خوبی انجام شد اما هنور به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم و باید به تلاش‌ها ادامه دهیم تا اینکه مشکلات کشور مانند آتش زیر خاکستر باقی نماند.

وی در ارزیابی خود از وضعیت سیاسی کشور در سال ۹۶ با تاکید بر اینکه کشور همواره حکمت را جلوی راه خود قرار داده است، بیان کرد: جمهوری اسلامی همیشه سعی کرده در سیاست خارجی با حکمت پیش برود، هرچند که بسیاری از کشورها سعی کردند اقداماتی خارج از عرف و غیرقانونی انجام بدهند اما با اتفاق نظری که در داخل کشور برسر پرونده برجام وجود داشت، بازیگران خارجی نتوانستند قواعد بازی را تغییر دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه به بحران آب، بحران ریزگردها و زلزله در کشور اشاره کرد و گفت: بحران ریزگردها در کشور مساله ملی ما است که با بحران آب ارتباط تنگاتنگی دارد و خوشبختانه وزیر نیرو این ارتباط را به خوبی درک می‌کند، اما در موضوع آب به کل ایران نمی‌اندیشند بلکه نگاه منطقه‌ای به مساله آب دارند که این نوع نگاه، کشور را با بحران جدی آب روبرو کرده است که در نهایت به جنگ آب می‌انجامد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به برخی اعتراضات هیجانی در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: ما اعتراضات مردم در زمینه شکایت از موسسات مالی و بانکی و همچنین اعتراضات گروه ملی فولاد در خوزستان و اعتراضات طیف کارگری را در سال گذشته شاهد بودیم که در مواجهه با این رفتارها باید به دو مقوله مدیریت اعتراضات و پیشگیری از اعتراضات توجه کنیم؛ نمی‌توانیم برای مردم شغل و درآمد ایجاد نکنیم و از آن‌ها توقع سکوت داشته باشیم چراکه حکومت ما دیکتاتوری نیست و ما در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم و باید راه‌حل‌های واقعی برای اینگونه اعتراضات ارائه دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت تعامل سازنده بین احزاب و نقش گفت‌وگوی ملی در این تعامل برای سال ۹۷ عنوان کرد: اختلاف دیدگاه‌ها در کشور ما مربوط به نوع نگاه ما به مسائل داخل و خارج از کشور است، هرچند که ما در اصول و مفاهیم کلی باهم توافق داریم و این نشان از قدرت افکار در جامعه ما است اما با توجه به اینکه دنیا در پی تغییر معادلات سیاسی برای کشور ما است، توجه به وحدت و گفت‌وگوی ملی ضرورتی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

ساری با بیان اینکه معضل اشتغال در کشور باعث جلوگیری از رشد اقتصادی و ایجاد مشکلات اجتماعی خواهد شد، اظهار کرد: اراده دولت برای حل معضل بیکاری مطلوب نیست و وجود این معضل باعث خواهد شد کل موضوعات را تحت تاثیر خود قرار دهد و به نظر من سازمان برنامه و بودجه در کشور که متولی این امر است درک دقیقی از بودجه و برنامه‌ریزی ندارد.

نماینده اصلاح‌طلب اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره شعار تعیین شده سال از طرف رهبری، مبنی بر حمایت از کالای ایرانی با بیان اینکه ما باید برای تحقق شعار سال یک الگوی کاملا عملی داشته باشیم، تصریح کرد: نباید هم زمان بر تولید همه محصولات از جمله هواپیماسازی و موشک‌سازی و ماشین‌سازی و کشاورزی تمرکز کنیم، هیچ کشوری هم روی همه این فاکتورها سرمایه‌گذاری نکرده است و ما باید به توان کشورمان توجه کنیم، چراکه همواره سنگ بزرگ نشانه نزدن است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی، بیان کرد: گرچه محصولات کشاورزی ما باکیفت‌تر از سایر کشورها است اما با توجه به اینکه بعضی محصولات کشاورزی مانند هندوانه و نیشکر برای تولید نیاز به مصرف آب زیادی دارد، بهتر است در زمینه تولید محصولات کشاورزی از آن جهت که ما با بحران آب روبرو هستیم، تولید محصولات کشاورزی و کشاورزان را ترغیب و معطوف به فعالیت‌های بهینه‌تر کنیم.

ساری با اشاره به تولیدات صنعت خودروسازی در کشور اظهار کرد: ما خودروهای بی کیفیت می‌سازیم؛ هم به خود ضربه می‌زنیم و هم اینکه نمی‌توانیم با بازارهای خارجی به رقابت بپردازیم؛ اما مثلا در زمینه‌هایی از جمله صنعت نیروگاهی و تولید برق از قدرت خوبی برخوردار هستیم که می‌توان از آنها نتیجه گرفت.

وی خاطرنشان کرد: خودکفایی در همه زمینه‌ها امکان پذیر نیست و این یعنی منافات با کالای ایرانی؛ بعضی کالاهای ما رقابتی است و در دنیا تولید نمی‌شود که باید به تولیدات آنها بیشتر توجه کنیم اما برخی کالاها در دنیا با قیمت ارزانتر از ما تولید می‌شود، درنتیجه ما باید ببینیم که درکدام زمینه‌ها باید تمرکز کنیم و در کدام زمینه‌ها نباید سرمایه‌گذاری انجام دهیم و هرچند که سیستم صادرات ما بیمار است و در این سیستم صادرکننده ضربه می‌خورد، در ادامه باید به ابعاد صادراتی محصولات تولیدی بیاندیشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین شعار سال از سوی رهبری، گفت: ما تنها باید به همین شعار توجه کنیم و نباید شعارهای دیگری را در کنار آن تعریف کنیم بلکه باید از شعارزدگی دور شویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: