کد خبر: ۷۶۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
تعداد بازدید: ۱۹۶
یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس با انتقاد نسبت به نحوه موضع‌گیری فراکسیون امید در جریان استیضاح ۳ وزیر، خواستار تجدیدنظر اساسی در رویکرد کلان فراکسیون امید شد و با بیان این‌که این فراکسیون دچار محافظه‌کاری بیش از حد شده است، گفت: در سال جدید اصلاحات درونی در فراکسیون امید را به‌عنوان یک مطالبه پیگیری می‌کنم.
نمایندگان اصلاح‌طلب نباید نگران باشند که ردصلاحیت می‌شوند یا نه/ فراکسیون امید باید در سال جدید از محافظه‌کاری خارج شود/ باید در رویکرد کلان فراکسیون امید تجدیدنظر اساسی صورت گیرد

به گزارش خبرداغ ،فرج‌الله رجبی در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به این‌که فراکسیون امید دچار نوعی محافظه‌کاری نابه‌جا شده است، در واکنش به نارضایتی بخشی از شهروندان از جریان اصلاحات، اظهار داشت: در جریان ناآرامی‌های دی‌ماه سال گذشته، فضایی ایجاد شد که هشداری هم به جریان اصلاح‌طلبی و هم اصولگرایان بود و نشان داد که عبور از جریان اصلاح‌طلبی به‌معنای بازگشت به تفکر اصولگرایی نیست، بلکه خروج از اصلاحات عملاً مترادف است با عبور از نظام.

وی افزود: بر این اساس، معتقدم حفظ جریان اصلاح‌طلبی به‌عنوان یک رکن اساسی در سیاست داخلی، یک وظیفه ملی است و حتی اصولگرایان نیز باید در این راستا اهتمام بورزند.

انتقاد نسبت به نحوه موضع‌گیری فراکسیون امید در جریان استیضاح ۳ وزیر

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین به نحوه ورود این فراکسیون در استیضاح ۳ وزیر در روزهای پایانی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بحث استیضاح‌ها شخصاً به‌شدت منتقد بودم و جمع‌بندی شخصی بنده این بود که در روز آخر لازم بود صریح‌تر عمل می‌کردیم و احساسات و منویات مردم را بیان می‌کردیم و معتقدم این نحوه برخورد نه حقوقی است، نه سیاسی است و نه از جانب افکار عمومی قابل قبول واقع می‌شود.

او یادآور شد: آن‌چه مسلم است باید در سال جدید در این رویکردها تجدیدنظر اساسی داشته باشیم و به سمت آن‌چیزی برویم که بودیم و هستیم و مردم خواهان آن هستند و برای آن به ما رای داده‌اند.

نمایندگان اصلاح‌طلب نباید نگران باشند که ردصلاحیت می‌شوند

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این‌که ما اصلاً نباید نگران باشیم که برای دوره بعد چه برخوردی با ما می‌شود. نباید نگران باشیم که ردصلاحیت می‌شویم یا قبول‌مان می‌کنند یا اجازه می‌دهند فعالیت کنیم یا نکنیم.

او اضافه کرد: ما باید کمک کنیم که مشی اصلاح‌طلبی به‌عنوان یک مشی سیاسی به‌روز درون نظام فعال باشد و کمک کنیم که اگر هر گوشه‌ای از شاخ و برگ نظام خشک شد، شاخه و برگ جدیدی رشد کند و درخت نظام تنومند‌تر و پرطراوت‌تر به‌زندگی و حیات خود ادامه دهد.

باید در رویکرد کلان فراکسیون امید تجدیدنظر اساسی صورت گیرد

رجبی در پاسخ به این پرسش که این نگاه به تفکر و مشی اصلاحات تا چه میزان میان اصلاح‌طلبانی که امروز در قدرت هستند، مقبولیت دارد، گفت: فکر می‌کنم باید در رویکرد کلان فراکسیون امید تجدیدنظر اساسی صورت گیرد و اجازه دهیم این فراکسیون بتواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس بار دیگر به مواضع فراکسیون امید در جریان ۳ استیضاح روزهای پایانی سال ۹۶ پرداخت و گفت: باید همان‌طور که کمک کردیم که ربیعی در وزارت کار ابقا شود، در دو استیضاح دیگر هم فعالانه بازی می‌کردیم اما واقعیت این است که در استیضاح وزرای راه و کشاورزی عملاً پای فراکسیون امید را کنار کشیدیم و با یک بیانیه حمایتی از وزرا، خواستیم مسئله را ختم به خیر کنیم، حال آن‌که افکار عمومی چنین قضاوتی درباره ما نداشت و اتفاقاً درست هم فکر کرد.

اعضای فراکسیون امید باید شخصیت اصلاح‌طلب‌شان را احیا کنند

او خاطرنشان کرد: با این حساب به نظر می‌رسد فراکسیون امید باید در سال آینده حتماً تغییر مشی جدی بدهد و این تغییر مشی به آن معنی است که باید آن قسمت‌هایی که نیازمند به تامل و درک متقابل است، به‌درستی عمل کنیم و در مواقعی که لازم است شخصیت سیاسی خود را به‌عنوان جریان اصلاحات نشان دهیم، بدون ملاحظات نابه‌جا و به‌دور از محافظه‌کاری وارد میدان شویم و شخصیت اصلاح‌طلبی‌مان را احیا کنیم و به مردم نشان دهیم که در انتخابشان اشتباه نکرده‌اند و ما همان کسانی هستیم که پیش از انتخابات بودیم.

فراکسیون امید باید در سال جدید از محافظه‌کاری خارج شود

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: توقع شخصی بنده و تعداد قابل‌توجهی از اعضای فراکسیون امید این است که رویکرد را در فراکسیون جدی بگیریم و از این وضعیت محافظه‌کاری خارج شویم.

او در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر این‌که باتوجه به این‌که فراکسیون امید هنوز حاضر نیست تعداد اعضای خود را با صراحت اعلام کند، آیا این سطح از تغییراتی که از آن صحبت می‌کنید، ایده‌آل‌گرایی نیست، گفت: واقعی است چون ما زنده هستیم و واقعاً در این مجلس حضور داریم. ما باید تمهیدات خاص خود را داشته باشیم و بتوانیم بگوییم که چنین جریان زنده‌ای در مجلس فعال است.

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم یادآور شد: با این حساب، حتماً در سال جدید تلاش خواهیم کرد که فراکسیون امید را متقاعد کنیم که از محافظه‌کاری بیش از حد خارج شده و به جریان تاثیرگذارتر تبدیل شود و به این حد که هستیم و کمیته‌هایی تشکیل دادیم، دلخوش نباشیم.

او اعلام کرد: مردم باید بدانند که این مجلس نقطه قوت‌شان است و وقتی این مهم محقق خواهد شد که فراکسیون امید در جایگاه واقعی خود حاضر شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز مجلس خاطرنشان کرد: بنده به‌عنوان یک عضو فراکسیون امید و یک اصلاح‌طلب شناسنامه‌دار این قول را می‌دهم که در حد خودم برای تغییر جریان فراکسیون امید در سال آینده تلاش کنم.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که فارغ از محافظه‌کاری، در جریان استیضاح‌ها شایعاتی درمورد سوءاستفاده‌های اقتصادی بعضی نمایندگان در مجلس مطرح شد، گفت:‌ اولاً ما نمی‌توانیم این شایعات را مبنا قرار دهیم اما ما و دوستان همفکرمان با هیچکس تعارف نداریم. ما باید شرایط اصلاح‌طلبی را در وجودمان داشته باشیم و آن‌را تقویت کنیم، نه این‌که فکر کنیم اصلاح‌طلبی به وجود ما وابسته است.

لزوم برخورد با کسانی که شرایط اصلاح‌طلبی را ندارند

این عضو فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که اگر این شایعات به اثبات برسد، فراکسیون با متخلفان برخورد خواهد کرد، یادآور شد: البته که اگر هر کسی نتواند این شرایط را داشته باشد، باید مورد برخورد قرار گیرد و اتفاقاً یکی از ویژگی‌های فراکسیون امید باید این باشد که اگر یکی از اعضایش به اصول مورد تایید فراکسیون پایبند نبود، آن فرد را طرد کند.

در سال جدید اصلاحات درونی در فراکسیون امید را به‌عنوان یک مطالبه پیگیری می‌کنم

رجبی در پایان در واکنش به این‌که آیا عزم چنین اصلاحاتی را درمیان اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید می‌بینید، گفت: به شخصه حتماً از ابتدای سال آینده این موضوع را به‌عنوان یک مطالبه واقعی پیگیری خواهم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: