کد خبر: ۷۶۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۳۵۹
سرمربی آلمانی تیم استقلال گفت: هفت سین ایرانی باصفاست و من دوست دارم اطلاعات بیشتری در مورد نوروز کسب کنم.
وینفرد شفر و کباب ایرانی تا ماهی‌های آبیبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز،سرمربی آلمانی تیم استقلال گفت: هفت سین ایرانی باصفاست و من دوست دارم اطلاعات بیشتری در مورد نوروز کسب کنم.

 

وینفرد شفر سرمربی با تجربه تیم استقلال در طول حضورش در نیمکت آبی ها توانسته از یک تیم بحران زده تیمی خوب و قابل احترام بسازد، او پسرش ساشا را نیز به عضویت کادرفنی استقلال درآورده است. به بهانه سال جدید و عید نوروز به سراغ شفر و پسرش رفته ایم.


مردم با محبت ایران
شفر طی مدت حضورش در ایران حسابی جای خودش را در دل هواداران استقلال باز کرده و می گوید: "ایران مردم با محبتی دارد. من فکر می کنم آنها عاشق فوتبال و رستوران هستند! من هر جا می روم با محبت مردم روبرو می شوم و باید با آنها عکس بگیرم که البته این کار را دوست دارم.امیدوارم فصل فوتبالی که تمام می شود هواداران خوب استقلال که در تمام شهرهای ایران از ما حمایت می کنند به کادرفنی نمره قبولی بدهند و از کار ما راضی باشند".


ترافیک نوروزی پایتخت
ترافیک تهران کلافه کننده است و به همین دلیل شفر سعی می کند خودش در پایتخت رانندگی نکند، او می گوید: مترجمم می گفت هر چه به عید نوروز نزدیک می شویم ترافیک تهران بیشتر می شود. البته من بیشتر در محل تمرین و منزل هستم یا در هواپیما (می خندد) ولی می دانم که ترافیک تهران شما را خسته کرده. اتفاقا خبرنگاران زیادی هم از من در مورد ترافیک و رانندگی تهران می پرسند که جواب خاصی برایشان ندارم.
ماهی های آبی؟!


بحث که به عید نوروز می کشد وینفرد شفر با رویی گشاده پاسخ ما را می دهد. به مترجمش می گوییم در مورد آیین های نوروزی و سفره هفت سین ایرانی به مرد آلمانی توضیح بدهد و پاسخ او جالب است: این طور که می گویید سفره هفت سین شما ایرانی ها خیلی با صفاست. پس لازم شد که من در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنم البته دوست دارم ماهی های شب عید آبی باشد (خنده).
ادامه می دهد: خب حالا که قرمز است اشکالی ندارد چون ما همواره به رقیب احترام می گذاریم. من از صمیم قلب و با تمام وجودم این عید نوروز را به همه مردم ایران و به خصوص هواداران استقلال و بازیکنان تیمم تبریک می گویم و امیدوارم در سال جدید اتفاقات خوبی برای مردم ایران و فوتبال کشورتان رخ دهد.


کباب ایرانی
شفر عاشق خانواده اش است به طوری که تقریبا هر روز یا یک روز در میان با همسر و دخترش صحبت می کند، شفر می گوید: خب آنها از من و ساشا دورند و خیلی کم همدیگر را می بینیم که این هم به خاطر شغل ماست ولی بازنشسته که شوم حتما بیشتر با آنها به رستوران و سینما می روم. شاید هم یک بار آنها را به کباب ایرانی دعوت کنم!


به شفر می گوییم آیا دوست داشتید کنار سفره هفت سین ایرانی عکس بگیرید که می گوید: خب وقتی شما در حال حاضر چنین سفره ای ندارید چرا تعارف می کنید؟ هر وقت سفره هفت سین درست کردید به من زنگ بزنید اگر مسابقه و تمرین نداشتیم حتما با هم عکس می گیریم.


ساشا شفر؛ عاشق طبیعت
ساشا شفر تک پسر سرمربی 67 ساله آلمانی استقلال عاشق طبیعت و منابع طبیعی است. از این حیث هم شاید ایران برای او جای مناسبی باشد. خودش می گوید: خب من آمدم ایران که به پدر کمک کنم ولی طبیعت را خیلی دوست دارم و اگر فرصت شود حتما جاهای زیبای ایران را از نزدیک می بینم.


ساشا برخلاف پدر خیلی عاشق فوتبال نیست و چه بسا اگر پدرش مربی فوتبال نمی شد اصلا نتایج تیم ملی آلمان را هم دنبال نمی کرد! حدود یک ماه از حضور وینفرد شفر در استقلال گذشته بود که ساشا هم با وجود گرانی دلار به کادرفنی استقلال پیوست.


ملاقات در دبی
تا چندی قبل اگر به اینستاگرام ساشا شفر سر می زدید پر بود از عکس های طبیعت و منابع طبیعی و کمتر عکس فوتبالی در آن می دیدید اما حالا کمی شرایط عوض شده، پدرش در مورد او می گوید: ساشا آنالیزور خوبی است و من به آنالیزهای او اطمینان کامل دارم. همسر و دختر شفر در آلمان زندگی می کنند اما دخترش گاهی برای بیزینس هایی که دارد به پرتغال می رود. به نوشته باشگاه خبرنگاران، چندی پیش پدر و پسر در دبی با مادر و دختر ملاقات داشتند اما همسر و دختر شفر تا حالا به ایران نیامده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: