کد خبر: ۷۶۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۳۰۳
تیم رویایی استیون اسپیلبرگ، استیون زایلیان و خاویر باردم فیلمنامه تاریخی دالتون ترومبو را به یک سریال تبدیل می‌کنند.
همکاری بازیگر فیلم اصغر فرهادی با استیون اسپیلبرگ در سریالی تاریخیبه گزارش خبرداغ ،با سرمایه‌گذاری آمازون یکی از پروژه‌های دالتون ترومبو فیلمنامه‌نویس مشهور آمریکایی که مدت‌ها در فهرست سیاه هالیوود قرار داشت، به سرانجام می‌رسد و تبدیل به سریال کوتاهی چهار ساعته می‌شود.

این فیلمنامه درباره هرنان کورتز فاتح مشهور اسپانیایی است که امپراتوری آزتک را از میان برداشت. در این اثر تاریخی خاویر باردم بازیگر اسپانیایی نقش کورتز را بازی می‌کند.

استیون زایلیان در مقام خالق سریال و نویسنده در این پروژه حضور دارد و فیلمنامه دالتون ترومبو را به یک اثر تلویزیونی تبدیل خواهد کرد. استیون اسپیلبرگ و کمپانی فیلمسازی «آمبلین» نیز در مقام تولیدکنندگان اجرایی در این پروژه همکاری می‌کنند.

استیون زایلیان و استیون اسپیلبرگ به ترتیب نویسنده و کارگردان «فهرست شیندلر» هستند. «فهرست شیندلر» اسکار بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

دالتون ترومبو در اصل این فیلمنامه را با عنوان «مونتزوما» نوشت که در آن به روابط میان کورتز و مونتزوما امپراتور آزتک پرداخته می‌شد. او این اثر را سال ۱۹۶۰ و یک دهه پس از قرار گرفتن در فهرست سیاه هالیوود نوشت. در آغاز قرار بود که این فیلمنامه به اثری سینمایی با حضور کرک داگلاس تبدیل شود، رویدادی که هیچگاه به حقیقت نپیوست.

سال ۲۰۱۴ کمپانی دریم‌ورکس احتمال احیای این اثر را مطرح کرد و از زایلیان به عنوان نویسنده و اسپیلبرگ در جایگاه کارگردان فیلم نام برد که آن هم محقق نشد.

حال آمازون قصد دارد این پروژه تاریخی را به سرانجام برساند و زایلیان را در مقام نویسنده و اسپیلبرگ را در جایگاه تولیدکننده به کار گرفته است اما مشخص نیست که اسپیلبرگ کارگردانی را انجام خواهد داد یا نه.

خاویر باردم که چندی پیش بازی در فیلم جدید اصغر فرهادی با عنوان «همه می‌دانند» را به پایان رساند، درباره حضور در این مینی‌سریال گفت: «به عنوان یک بازیگر نمی‌توان نقشی چالشی‌تر از این پیدا کرد. من سال‌ها برای بازی در این نقش اشتیاق داشتم و حال از همکاری با تیم رویایی اسپیلبرگ، زایلیان و آمازون بسیار خوشحال و هیجان‌زده هستم.»

خاویر باردم برای بازی در فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» به کارگردانی برادران کوئن جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را از آن خود کرده است.

آمازون از زمان حضور جدی در دنیای سرگرمی به شدت دنبال ساخت سریال‌هایی پر خرج و موفق از گونه «بازی تاج و تخت» است و در این راستا حتی برای خرید امتیاز ساخت برنامه‌های تلویزیونی از روی مجموعه داستان «ارباب حلقه‌ها» حاضر به پرداخت مبلغ هنگفت ۲۵۰ میلیون دلار شد.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: