کد خبر: ۷۶۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
تعداد بازدید: ۲۱۳
هزاران نفر از مردم در کاتالونیا روز گذشته در حالی که پرچم‌های نماد جدایی طلبی از اسپانیا را با خود حمل می‌کردند، در پی دستگیری «کارلس پوگدمونت» رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا به خیابان‌ها آمدند.
تظاهرات و ناآرامی در بارسلون در پی بازداشت رئیس مخلوع کاتالونیا/ ۸۹ نفر مجروح شدندبه گزارش خبرداغ ، به دنبال دستگیری رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا در آلمان، هزاران نفر از حامیان جدایی این منطقه از اسپانیا در بارسلون به خیابان‌ها آمدند.


هزاران نفر از مردم در کاتالونیا روز گذشته در حالی که پرچم‌های نماد جدایی طلبی از اسپانیا را با خود حمل می‌کردند، در پی دستگیری «کارلس پوگدمونت» رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا به خیابان‌ها آمدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر افزود که این افراد فریاد می‌زدند: «پوگدمونت رئیس‌جمهور ماست» و «زندانیان سیاسی را آزاد کنید» این افراد مسیر خود را به سمت دفتر کمیسیون اروپا در کاتالونیا در پیش گرفتند. با نزدیک شدن در اطراف دفتر کمیسیون اروپا تظاهرات‌کنندگان شعار می‌دادند: «رفتار اروپا شرم‌آور است»

پلیس اسپانیا ۴ نفر را بازداشت کرد و دست‌کم ۸۹ نفر زخمی شدند.یک آموزگار 60 ساله حامی استقلال در مورد تحولات کاتالونیا به خبرگزاری فرانسه گفت: « آنچه این روزها صورت می‌گیرد کاملا نامناسب است با ما که خواستار استقلال هستیم مانند مجرم برخورد می‌شود.»

پوگدمونت در پی برگزاری همه‌پرسی استقلال و تنش هایی که در پی آن ایجاد شد، اسپانیا را به مقصد بلژیک ترک کرد تا به این وسیله از حمایت جهانی به منظور اعلام استقلال برخوردار شود.

پلیس آلمان روز گذشته در پی صدور حکم پیگرد و بازداشت پوگدمونت در سطح اروپا، وی را در مرز دانمارک دستگیر کرد. در صورتی که مجرم بودن پوگدمونت اثبات شود، وی به سپری کردن تا 30 سال حبس محکوم خواهد شد. 12 نفر دیگر هم تحت پیگرد قرار دارند و متهم به نافرمانی هستند.

«جوزف کوزتا» معاون رئیس پارلمان کاتالونیا، دستگیری «کارلس پوگدمونت» رئیس مخلوع این ایالت در آلمان را محکوم کرد.

وی در این مورد به شبکه خبری دویچه‌وله گفت که دستگیری پوگدمونت کاملا تحت تاثیر انگیزه‌های سیاسی صورت گرفت و ابراز امیدواری کرد که دادگاه آلمان سیاسی بودن این موضوع را مدنظر داشته باشد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: