کد خبر: ۷۶۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
تعداد بازدید: ۳۵۹
زمانی که فرد دچار خستگی بیش از اندازه باشد، شدت استرس در او زیاد باشد و یا به اندازه کافی نخوابیده باشد، تیرگی زیر چشم افزایش می یابد.
مهم ترین دلایل کبودی زیر چشم/ راهکارهای درمان طب سنتی
به گزارش خبرداغ ، یک متخصص طب سنتی در رابطه با دلایل کبودی چشم و برخی راهکارهای درمانی توضیح داد.

مهدی کبودرانی گفت: بسیاری از افراد با مشکل کبودی زیر چشم مواجه هستند و از این بابت نگرانی هایی در میان آنها وجود دارد.

وی افزود: این تیرگی بسته به برخی عوامل بیرونی تشدید شده و حد آن افزایش می یابد.

این متخصص طب سنتی در خصوص چرایی تیرگی زیر چشم اظهارکرد: زمانی که فرد دچار خستگی بیش از اندازه باشد، شدت استرس در او زیاد باشد و یا به اندازه کافی نخوابیده باشد، تیرگی زیر چشم افزایش می یابد.

کبودرانی ادامه داد: نازکی بیش از اندازه پوست زیر چشم و نبود چربی، کم خونی و بیماری های هورمونی نیز از جمله دیگر عواملی است که سبب تیرگی زیر چشم می شود.

وی داشتن مزاج گرم و خشک را از دیگر عوامل موثر در تیرگی زیر چشم دانست و بیان کرد: افرادی که درگیر مزاج گرم و یا خشک هستند بیش از سایرین زیر چشمانشان تیره می شود.

این متخصص طب سنتی در خصوص روش های توصیه شده برای کاهش کبودی زیر چشم گفت: حذف فلفل، مصرف اندک انواع ادویه همچنین مصرف کاهو و انواع لبنیات به افرادی که زیر چشم تیره ای دارند توصیه می شود.

وی تاکید کرد: افرادی که دچار مشکل تیرگی زیر چشم هستند باید از خوردن بیش از اندازه فست فودها خودداری کرده و هر شب اقدام به قرار دادن پدهای گرم و سرد در زیر چشم های خود کنند.

منبع: میزان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: