کد خبر: ۷۶۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
تعداد بازدید: ۲۱۵
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان‌ میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از بنای تاریخی خانه عامری‌ها در بم بازدید کرد.
بازدید مونسان از بنای تاریخی خانه عامری‌ها در بم به‌گزارش خبرداغ به نقل از میراث‌آریا در جریان سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی گردشگری به استان کرمان، علی اصغر مونسان امروز شنبه ۴ فروردین به همراه محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور، محمود وفایی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان و تعدادی از مدیران سازمان میراث‌فرهنگی از بخش‌های مختلف بنای تاریخی خانه عامری‌ها در شهرستان بم بازدید به عمل آورد.

او در این بازدید با اشاره به اهمیت و ارزش این بنای تاریخی بر مرمت و تغییر کاربری و تبدیل شدن این بنا به یک مرکز اقامتی مانند هتل سنتی تاکید کرد.

مونسان با اشاره به بافت تاریخی شهر بم از این بافت به عنوان یک ظرفیت برای توسعه گردشگری نام برد و خاطرنشان کرد: «مرمت آثار تاریخی در بم و تبدیل آن ها به مراکز اقامتی و یا فرهنگی می‌تواند به توسعه و رونق گردشگری در این شهرستان کمک کند.»

خانه تاریخی عامری‌ها در شهرستان بم حدود ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد و متعلق به اوایل دوره قاجاریه است و توسط حاج یعقوب خان عامری بنا نهاده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: