کد خبر: ۷۶۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹
تعداد بازدید: ۴۵۸
تیم ملی روز شنبه به مصاف تیم سیرالئون می‌رود.
با حریف ناشناس تیم ملی آشنا شوید

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین: تیم ملی روز شنبه به مصاف تیم سیرالئون می‌رود.

در روزهای اخیر پس از جابجایی تیم های لیبی و سیرالئون موجی از انتقادات مختلف کارشناسی‌شده یا نشده در رسانه‌ها براه افتاد که مشخص می‌کرد برخی اهالی فوتبال برگزاری این دیدار را فاقد ارزش‌های فنی برای تیم ملی فوتبال کشورمان می‌دانند و برخی نیز معتقدند با کنار کشیدن لیبی این بازی از بازی نکردن بهتر است و می‌تواند دیدار آمادگی خوبی برای بازیکنان پیش از اردوی اتریش محسوب شود.

بررسی شرایط تیم ملی فوتبال سیرالئون نشان داد این تیم در دنیای فوتبال نه خیلی بی‌نام و نشان است و نه خیلی مطرح. مرور کارنامه سال‎های اخیر این تیم تا حدودی این تیم را بیش از پیش به مخاطبان فوتبالی می‌شناساند:

*تیم نود و هفتم فیفا

سیرالئون در جدول رنکینگ فیفا در رده نود و هفتم جای دارد. این درحالی است که لیبی در رده نود و نهم قرار داشت. 2 پله پایین تر از سیرالئون!

*بالا و پایین‌های رنکینگ سیرالئون

این تیم در بهترین روزهای نتیجه‌گیری‌اش در رده ملی در سال 2016 تا رده 57 فیفا صعود کرد و در بدترین روزهای تاریخ فوتبالش در سال 2007 تا رده 172 رنکینگ فیفا پایین رفت!

*سرمربی 61 ساله سیرالئون

"سلاس تته" سرمربی تیم ملی سیرالئون از کشور غناست. این مربی باتجربه 61 سال سن دارد و پیش از این هدایت تیم‌های ملی غنا و روآندا را نیز در دست داشته است. قهرمانی با تیم ملی جوانان غنا با شکست برزیل در فینال جام جهانی جوانان 2009 با هدایت این سرمربی به دست آمد!

*تنها دو حضور در 2 تورنمنت مهم

سیرالئون در تاریخ فوتبالش تنها توانسته در دو دوره متوالی به مسابقات جام ملت‌های آفریقا راه یابد. این تیم در سال‌های 1994 و 1996 در این مسابقات حضور داشت.

 5 بازی در 2017 و فقط یک برد!

از اتفاقات جالب درباره این تیم حضور تیم ملی سیرالئون در طول سال 2017 تنها در 5 مسابقه بود! این تیم در اولین مرحله مسابقات انتخابی مقدماتی قهرمانی ملتهای آفریقا در دو دیدار با سنگال دو نتیجه 3-1 و 1-1 را کسب کرد و از گردونه مسابقات حذف شد! سیرالئون که در انتخابی جام ملتهای آفریقا 2019 با غنا و کنیا و اتیوپی همگروه است، در اولین بازی کنیا را 2-1 شکست داد تا شروعی موفق برای سومین حضور پس از 23 سال در معتبرترین جام قاره سیاه داشته باشد. مردان سرزمین الماس در اولین دیدار سال 2017 نیز در مصاف دوستانه با لیبریا 1-0 باختند! سیرالئون در مسابقات جام ملت‌های غرب آفریقا نیز در شهریور امسال در مرحله اول 2-0 به نیجریه باخت و حذف شد.

* 3 دیدار با آسیایی ها

سیرالئون در سال 2012 در یک دیدار دوستانه به مصاف تیم ملی عراق رفت. مسابقه‌ای که در پایان با نتیجه تساوی بدون گل تمام شد. سیرالئون پیش از آن دو بازی دیگر هم با تیم اردن انجام داده بود. یکی در سال 2012(سیرالئون 4-0 باخت) و یکی در سال 1983 (اردن 1-2 باخت.)

*رویارویی‌ها با حریف ایران!

تیم ملی سیرالئون تاکنون 7 بار به مصاف مراکش یکی از حریفان تیم ملی مان در جام جهانی 2018 رفته است. البته حاصل همه این مسابقات 6 باخت و یک تساوی بوده است! 4 بار در مقدماتی جام‌های جهانی در سال‌های 1986 و 1996 و سه بازی در مقدماتی جام ملت‎های آفریقا که آخرین بار در سال 2003 بوده است! این تیم در همه این مسابقات حتی یک گل هم وارد دروازه رقبای خود نکرد و فقط گل خورد!

*سرشناس‌ترین فوتبالیست سیرالئون

فوتبال سیرالئون در همه این سالها تنها یک چهره شناخته شده در سطح اول فوتبال جهان داشت. "محمد کالون" فوروارد تیم‌های اینترمیلان و موناکو سرشناس‌ترین بازیکن تاریخ این کشور در سطح اروپا بود که از سال 1995 تا 2012 در تیم ملی کشورش به میدان رفت و ظرف 17 سال و 35 بازی ملی 14 گل به ثمر رساند! این بازیکن در سال 2014 از دنیای فوتبال کنار رفت ولی این موضوع را در سال 2016 رسما رسانه‌ای کرد.

*کارنامه تیم ملی سیرالئون

تیم ملی سیرالئون در همه سال‌هایی که از تشکیل آن سپری می‌شود تاکنون 255 بار به میدان رفته است. از مجموع این تعداد بازی 73 برد، 69 تساوی و 113 باخت برای این تیم رقم خورده است! 227 گل زده و 311 گل خورده نیز در همه این 255 بازی برای این تیم بدست آمده است!

دیدار دوستانه ایران و سیرالئون ساعت 15:30 شنبه 26 اسفند در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: