کد خبر: ۷۶۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۵۶۲
محافظت از ناخن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و خانم‌ها همواره به دنبال راه‌هایی هستند تا ناخن‌های خود را سالم و قوی نگهدارند تا از شکستگی آن جلوگیری کنند.
برای جلوگیری از شکسته شدن ناخن‌ها چه کار کنیم؟به گزارش خبرداغ ، محافظت از ناخن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و خانم‌ها همواره به دنبال راه‌هایی هستند تا ناخن‌های خود را سالم و قوی نگهدارند، در اینجا به معرفی راهکار‌هایی می‌پردازیم که سبب تقویت ناخن‌های دست و جلوگیری از شکسته شدن آن‌ها می‌شود.

 

از ناخن هایتان استفاده ابزاری نکنید

ناخن‌های شما ابزار نیستند و برای خراشیدن، نگه داشتن و خراشیدن چیز‌های مختلف نباید از ناخن هایتان استفاده کنید، زیرا این‌کار در بلند مدت سبب تضعیف ناخن‌ها و شکسته شدن آن‌ها می‌شود.

 

هنگام باغبانی از دستکش استفاده کنید

هنگامی که درحال گردگیری کردن ویاباغبانی هستنیدحتمادستکش دست کنید،زیرامواد شیمیایی سبب ضرررساندن به ناخن‌های شماو شکسته شدن آن‌ها می‌شود.

 

ناخن های خود را مرطوب نگه دارید

از کرم‌های مرطوب کننده و لوسیون‌های ناخن در روز به طور مکرر استفاده کنید، رطوبت برای ناخن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و برای همین باید به طور مکرر ناخن‌های دست را مرطوب کرد.

 

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

غلات سبوس دار،پروتئن وسبزیجات سبب تقویت ناخن‌های دست می‌شوندو با داشتن رژیم غذایی مناسب می‌توانید از شکسته شدن ناخن‌های خود جلوگیری کنید.

 

آهن بدن خود را تقویت کنید

کم خونی و فقر آهن از جمله مواردی است که سبب شکسته شدن ناخن‌ها می‌شود برای جلوگیری از شکسته شدن ناخن‌ها آهن بدن خود را تقویت کنید، آهن را در مواد غذایی همچون ماهی قزل آلا، میگو، گوشت بوقلمون، اردک، گاو، مرغ ٬ حبوبات (عدس، لوبیا) سبوس و آجیل و سویا می‌توان پیدا کرد.

 

ناخن هایتان را در معرض مواد شیمیایی قرار ندهید

نگه داشتن مرتب ناخن در آب و مواد شوینده سبب ضعیف شدن ناخن‌های دست می‌شود و از سویی دیگر مواد شیمیایی به دلیل داشتن مواد مضر به ناخن‌های شما آسیب می‌رسانند و حتما توجه داشته باشید که هنگام کار با مواد شوینده از دستکش استفاده کنید.

 

پس از حمام ناخن هایتان را کوتاه کنید

بهترین زمان برای کوتاه کردن ناخن‌ها، پس از حمام است و اگر می‌خواهید ناخن هایتان را کوتاه کرده، این زمان را انتخاب کنید.

 

خبرنگاران جوان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: