کد خبر: ۷۶۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
تعداد بازدید: ۵۵۱
حتما فواید زیادی برای روغن ذرت شنیدین اما شاید از همه ی اون چیزی که باید در موردش بدونین تا بتونین استفاده ی بهتری ازش داشته باشین.
فواید و مضرات روغن ذرتحتما فواید زیادی برای روغن ذرت شنیدین اما شاید از همه ی اون چیزی که باید در موردش بدونین تا بتونین استفاده ی بهتری ازش داشته باشین.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین،حتما فواید زیادی برای روغن ذرت شنیدین اما شاید از همه ی اون چیزی که باید در موردش بدونین تا بتونین استفاده ی بهتری ازش داشته باشین مطلع نباشین. مثلا میدونین که جلوگیری از استرس، کاهش التهاب، کاهش کلسترول بد، محافظت از پوست، افزایش سلامت بینایی و به حداقل رسوندن حساسیت آلرژیک، از فواید اونه اما شاید ندونین که مصرف این روغن دقیقا چه عوارضی براتون داره، مثلا افزایش وزن یا خطر ابتلا به سرطان رو به دنبال داشته باشه، در ادامه توضیحاتی در این باره در اختیارتون قرار میدم که امیدوارم براتون مفید باشه.

فواید روغن ذرت
روغن ذرت در مقایسه با سایر روغنهای گیاهی به لحاظ قیمت و سلامت در نظر عموم افراد جامعه جایگاه بهتری داره. از این روغن برای پخت و پز بیشتر استفاده میشه چون طعم خاصی نداره و البته نسبت به سایر روغنهای گیاهی قیمت کمتری داره، بعضی از مردم از روغن ذرت ارگانیک استفاده ی دارویی یا موضعی دارن و حتی به عنوان روغن ماساژ هم استفاده میکنن. نکته مهمی که نشون دهنده ی کیفیت و کاربرد این روغنه اینه که برای تولیدش، چه مقدار سموم آفت کش به مزارع ذرت تزریق شده! و یا برای روغنگیری چه مراحلی رو گذرونده! جواب این سوالات کیفیت روغن ذرت رو مشخص میکنه.

تاثیر روغن ذرت بر تعادل سطح کلسترول بدن
چربی های مونو سدیم و غیر اشباع هر دو برای بدن مهم هستن، چون میتونن به کنترل التهاب و تعادل کلسترول خون کمک کنن. با این حال، در انواع روغن ذرت، به ویژه نوع تصفیه شده ی این روغن چربیهای غیر اشباع متعادل نیستن. بنابراین روغن ذرت میتونه فشار خون و تعادل کلسترول رو در مقادیر بسیار کم کاهش بده، بنابراین هنگام استفاده از این روغن با این تصور که برای بدن ضرری نداره زیاد و بی رویه مصرف نکنید.

کاهش التهاب با مصرف روغن ذرت
امگا 3 و امگا 6 برای مبارزه با التهاب به خوبی کمکتون میکنه اما باید توجه داشته باشین که باید به اندازه مصرف بشه در اینصورت میتونه در کاهش علائم آرتروز، سردرد، مشکلات دستگاه گوارش و حتی التهاب پوست هم کمکتون کنه.

سلامت چشم
علاوه بر چربی های موجود در روغن ذرت، مثل فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان هایی مثل لوتئین مواد دیگری هم وجود داره که میتونه فعالیت رادیکالهای آزاد رو در بدن کاهش بده. در مورد لوتئین بهتره بدونین که قادر به محافظت از سلامت بینایی و جلوگیری از ایجاد آب مروارید هست.

کاهش استرس و پیری زودرس از فواید مصرف روغن ذرت
چربی های اشباع نشده، فلاونوئیدها و ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی هستن که میتونن احتمال ابتلا بدن به استرس اکسیداتیو (یا همون پیروزی رادیکال های آزاد بر دفاع آنتی اکسیدانی بدن که حاصل اون پیری زود رس، ضعف عضلانی، مشکلات قلبی، سرطان و به طور کلی ضعف سیستم ایمنی بدن هست) رو کاهش بده. اگه در مصرف این روغن زیاده روی نشه و به اندازه ازش استفاده کنین میتونه به پیشگیری از بیماری های مزمن کمک کنه و حتی آمارها نشون داده میزان ابتلا به سرطان های خاص رو کاهش میده و همچنین باعث میشه که پوست جوان تر بشه.

آلرژی رو کاهش میده
تحقیقاتی که روی روغن ذرت انجام شد نشون داد که حاوی ترکیباتیه که برای کاهش واکنشهای آلرژیک در بدن مفیده و به پیشگیری از علائم آسم و رینیت کمک میکنه. گرچه روغن ذرت به ندرت به عنوان یک روغن موضعی استفاده میشه، اما در صورت بروز واکنش آلرژیک میتونید از روش اعمال مستقیم روغن ذرت روی پوست استفاده کنید.

با مصرف درست روغن ذرت پوستی جوان داشته باشین
تا به حال شده از روغن ذرت برای رفع مشکلات پوستی کمک بگیرین؟ آنتی اکسیدان ها و توکوفرول های موجود در روغن ذرت بهتون کمک میکنه تا از شر عفونت های پوست راحت بشین و همچنین درکاهش التهاب، جوش ها، اگزما، پسوریازیس کمک میکنه. اگه بخاطر چروک ها و لکه های ناشی از سن و سالتون ناراحتید میتونین با استعمال روغن به شرایط بهتری دست پیدا کنید! اما بازهم یادتون نره در مصرفش رعایت اعتدال رو فراموش نکنید.

عوارض جانبی روغن ذرت
اثرات جانبی متعددی برای روغن ذرت وجود داره، از جمله مسمومیت، افزایش خطر ابتلا به سرطان، افزایش خطر بیماری قلبی عروقی، تحریک معده و افزایش وزن حتی هنگامی که در مقادیر کم استفاده میشه، افرادی که به دنبال روغن سبزیجات سالم هستنن معمولا روغن ذرت رو انتخاب نمیکنن با این وجود، اگر قصد استفاده از این روغن رو دارید، مطمئن باشید از روغن ذرت خالص و مطمئنی استفاده میکنید.

از خالص بودن روغن ذرت اطمینان حاصل کنید
با توجه به سطح بالای استفاده از علف کش ها و سموم دفع آفات در تولیدات کشاورزی کشورهای مختلف که تولید کننده ذرت هستن، احتمال وجود سم در روغن وجود داره و با ایجاد مشکل برای کبد و کلیه بروز میکنه. همانطور که قبلا گفتیم مهمه که بدونید دقیقا از کجاو چطور روغن ذرت تهیه شده.

کالری بالای روغن ذرت و افزایش وزن
روغن ذرت درسته که فواید درمانی زیادی داره، اما در مقابل کالری بسیار بالایی هم داره ( انرژی 120 قاشق غذاخوری روغن ذرت برابری میکنه با 40 قاشق غذاخوری روغن زیتون) و استفاده بیش از حد از این روغن میتونه به میزان قابل توجهی مصرف روزانه کالری شما رو افزایش بده و باعث چاقی شما بشه.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: