کد خبر: ۷۶۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
تعداد بازدید: ۴۱۲
عضو هیات رییسه مجلس گفت: برای همه واحدهای تولیدی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، تسهیلاتی به ارزش 5 هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام یارانه‌ای در نظر گرفته شده تا مشکل تامین منابع مالی این واحدها برطرف شود.
دغدغه مجلس حمایت از تولید و اشتغال است/اختصاص ۵هزار میلیارد تومان یارانه برای واحدهای تولیدی

به گزارش خبرداغ،غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با ایلنا گفت: در حال حاضر بزرگترین دغدغه مجلس تولید است تا هدف اشتغال‌زایی تحقق یابد.

وی گفت : برای رسیدن به این هدف، تواید داخلی باید سه ویژگی عمده داشته باشد؛ ابتدا دارای قدرت رقابت داشته باشد. این ویژگی نشان دهنده حیات  تولید است. مجلس نیز با آگاهی از این موضوع سعی در افزایش مشوق‌های صادراتی دارد تا فرهنگ صادراتی را ارتقا دهد و اولین نکته در این زمینه حذف قوانین دست وپا گیر است ؛ در غیر این صورت افزایش قدرت رقابت اتفاق نخواهد افتاد.

وی دومین ویژگی تولید را استفاده از فناوری و دانش نوین دانست و گفت: در جهان کنونی بدون جایگزین کردن یافته‌های علمی نوین با یافته‌های سنتی امکان پیشرفت اقتصادی وجود ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: سومین ویژگی تولید فرهنگ سازی درون کشور است که در تمامی بخش‌های اقتصادی باید نهادینه شود تا زمینه حمایت از تولید داخلی فراهم شود.در این مورد صدا وسیما با ایجاد شبکه ایران کالا که در راستای تبلیغات رایگان کالای ایرانی است ، گام اساسی را  برداشته است.

کاتب در مورد طرح های حمایتی از تولید در بودجه سال 97 گفت: در تبصره 13 ، برای همه واحدهای تولیدی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، تسهیلاتی به ارزش 5 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه و تسهیلات ارزان‌قیمت در نظر گرفته شده تا مشکل تامین منابع مالی این واحدها برطرف شود.

وی افزود: در تبصره 18 نیز 3 هزار میلیارد تومان برای اشتغال زایی در کشور در نظر گرفته شده است که موجب رونق تولید است.

کاتب گفت: اگر قرار باشد برای حمایت از تولید، پروژه‌های عمرانی متوقف شود ما این کار را انجام می‌دهیم. درحالیکه در اکثر کشورها این کار صورت نمی‌گیرد، همچنین استانداری‌ها مجوز فروش 20 درصد از دارایی‌های خود جهت تزریق به تولید را دریافت کرده‌اند.

رییس فراکسیون تولید واشتغال گفت: با وجود دیدگاه‌های مختلف در مجلس، رویکرد غالب در راستای حمایت از تولید و اشتغال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: