کد خبر: ۷۶۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
تعداد بازدید: ۳۴۱
سخنگوی دولت گفت: یک رقمی در بودجه پیش‌بینی می‌شود که گاهی منابع آن کامل تحقق پیدا نمی‌کند باید بگویم عدم تحقق منابع داریم اما کسری بودجه نداریم.
اگر دستگاهی حقوق خود را دریافت نکرده با سازمان برنامه تماس بگیرد/ نمی‌توانیم به کارمند دولت بگوییم «ببخشید، بودجه تامین نشد»/ برخی افراد می‌خواهند مصونیتی به ریال خود ببخشند

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمد باقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به انتشار آمار ۹ ماهه از سوی مرکز آمار گفت: بر اساس گزارش که از سوی نماز بانکی و وزارت صنعت معدن و تجارت که روز گذشته منتشر شد ۱۷ هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان به ۲۶ هزار ۶۷۸ بنگاه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از سوی دولت هم تاکنون ۳۳ هزار و ۴۵۴ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت شد که در مقایسه با   ۱۸ هزار ۶۴۳ میلیارد سال گذشته ۷۹ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: یک رقمی در بودجه پیش‌بینی می‌شود که گاهی منابع آن کامل تحقق پیدا نمی‌کند باید بگویم عدم تحقق منابع داریم اما کسری بودجه نداریم. بودجه صد در صد تحقق پیدا نمی‌کند.

وی افزود: اگر منابع تحقق پیدا کند تعهدات خود را انجام می‌دهیم، اما مثلا اگر منابع تحقق پیدا نکند نمی‌توانیم به کارمند دولت بگوییم ببخشید بودجه تامین نشد، ما باید برای این مورد قرض و حقوق را پرداخت کنیم.

نوبخت تاکید کرد: ما کسری بودجه نداریم اما چون دخلمان با خرج یکی نیست، آرام‌تر هزینه می‌کنیم.

وی با بیان این که شاید شما بپرسید چرا درست پیش‌بینی بودجه نمی‌کنید، اظهار داشت: گاهی اوقات مجلس پیش‌بینی می‌کند بودجه بیشتر باشد، سال گذشته سیصد و ۱۹ هزار میلیارد تومان به مجلس تقدیم کردیم که مجلس آن را به سیصد و ۴۶ هزار افزایش داد که ما مخالفت کردیم.

اگر دستگاهی حقوق خود را دریافت نکرده است با سازمان برنامه و بودجه تماس بگیرد

سخنگوی دولت یادآور شد: برخی از رسانه‌ها اعلام کردند به بعضی از دستگاه‌ها بودجه داده نشد؛ بله درست است. وقتی جایی ۵ درصد پیشرفت دارد اما جای دیگر ۹۵ درصد، مشخص است بودجه را به کجا می‌دهیم.

وی افزود: امسال ۲۲۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و جاری پرداخت شد. رشد اقتصادی با نفت ۴\۴ درصد و بدون نفت ۷\۴ و رشد سرمایه‌گذاری ۹\۳ درصد بوده است. روند منفی ما مثبت شد و قصد رشدهای دو رقمی را داریم.

سخنگوی دولت درخصوص پرداخت حقوق دستگاه‌ها گفت: بر اساس گزارش‌هایی که دریافت کردم تا امروز حقوق همه دستگاه‌ها را پرداخت کردیم، احیانا اگر دستگاهی حقوق خود را دریافت نکرده است با سازمان برنامه و بودجه تماس بگیرد.

برخی افراد می‌خواهند مصونیتی به ریال خود ببخشند

وی ادامه داد: دستگاهایی خرید خدمت می‌کنند تلاشمان این است که ظرف روزهای آینده این قبیل پرداخت‌ها را هم به سرانجام برسانیم

نوبخت در خصوص ارز گفت: امسال در این بازار علاوه بر روال عادی تقاضای بیشتری بنا به هر دلیلی وارد شد و عده‌ای را ترغیب کرد که ریال خود را به سمت دلار بیاورند، یعنی الان کسانی که با اتوبوس می‌آورند کسانی هستند که نیاز به دلار دارند؟

وی ادامه داد: برخی افراد می‌خواهند مصونیتی به ریال خود ببخشند تا ارزش آن پایان نیاید، به این افراد گفتیم دست از سر دلار بردارید، بنابراین اوراق با سود ۲۰ درصد صادر کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: تمامی کارها صورت گرفت که بانک مرکزی این فشارها را کمتر کند.

وی خاطر نشان کرد: به کسی که مسافر است نمی‌توانیم دلار ندهیم، بنابراین مصوب شد به مسافران ارز بدهیم. مردم ارز اسکناسی می‌خواهند خب این خود محل اشکال است بنابراین بانک مرکزی تلاش کرد با کارت در کشور‌های دیگر خدمات ارائه شود.

حساب‌های جناحی را از منافع کشور جدا کنید

سخنگوی دولت با اشاره به همکاری انگلیس و آمریکا گفت: شما می‌دانید که یک اتحاد شیطانی، نامبارک و نامقدس  بین انگلیس و آمریکا شکل گرفت و قطع‌نامه را به شورای امنیت بردند، ارز و مباحث اقتصادی مانند توان نظامی مؤلفه های اقتدار ما است.

وی ادامه داد: حساب‌های جناحی را از منافع کشور جدا کنید، کسی که دولت را زیر سوال می ‌رد کل نظام را زیر سوال می برد، قوه قضائیه و مجلس را زیر سوال می‌برد.

دولت انگلیس از دیپلمات‌های ما حمایت و صیانت کند

نوبخت درباره حادثه سفارت کشورمان در انگلیس گفت: بر اساس عرف دیپلماتیک توقع داریم دولت انگلیس از دیپلمات‌های ما حمایت و صیانت ما را به عمل بیاورد.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر این که صبح امروز  آیت الله جنتی گفته است در برخی از وزارت‌خانه‌ها افراد به فکر خود هستند و برخی از آن‌ها انقلابی نیستند و یا فاصله حداکثری با انقلاب دارند، گفت: قطعا لازم است بیان کنند که کدام وزرات‌خانه را نام می‌برند.

وی تاکید کرد: همه از پشینه وزرا اطلاع دارند این افراد در دوران جنگ و خون کنار مردم بودند، سوابق قابل‌اتکایی دارند.

سخنگوی دولت با بیان این که وزرا معاونان خود را با دقت لازم انتخاب می‌کنند، اظهار داشت: وزرا دقت لازم را دارند در بحث بدنه هم نمی‌شود دست زد، بهتر است کلی‌گویی نکنیم و مصداقی سخن بگوییم.

وی ادامه داد : اگر در وزارت‌خانه کسی انقلابی نیست باید اخراج کنیم؟ باید در این مورد در چارجوب قانون اقدام کنیم.

 ادامه دارد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: