کد خبر: ۷۶۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
تعداد بازدید: ۲۶۹
محسن هاشمی:
مهندس محسن هاشمی رئیس شورای شهر گفت: فردی مانند آیت الله هاشمی هیجانات مثبت درونی خود را تبدیل به کارکردهای اجتماعی کرد و این موضوعی است که در کمتر کسی‌ست در دنیا دیده شده است.
دکتر مصدق ۲۰۰ جلد از کتاب آیت الله هاشمی را خریداری و به فرهیختگان اهدا کرد / تنها کار ناتمام «آیت الله» موضوع آزاداندیشی دینی بود

مهندس محسن هاشمی رئیس شورای شهر گفت: فردی مانند آیت الله هاشمی هیجانات مثبت درونی خود را تبدیل به کارکردهای اجتماعی کرد و این موضوعی است که در کمتر کسی‌ست در دنیا دیده شده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، هاشمی در در آیین رونمایی از تندیس آیت الله هاشمی در طبقه مشاهیر برج میلاد اظهار داشت:  فردی مانند آیت الله هاشمی هیجانات مثبت درونی خود را تبدیل به کارکردهای اجتماعی کرد و این موضوعی است که در کمتر کسی‌ست در دنیا دیده شده است.

وی افزود: بدلیل زندگی در کنار ایشان پشتکار ایشان را می دیدم که چگونه از اذان صبح تا ۱۰ شب با برنامه ریزی به فعالیت مشغول بودند.

مهندس هاشمی اضافه کرد: از همان جوانی مکتب تشیع را بهمراه شهید بهشتی و شهید باهنر نشر میدادند. پس از مشکلاتی که برای ان مجله بوجود آمد، مجله بعثت را نشر دادند.

وی خاطرنشان کرد: سپس در ۳۰ سالگی ترجمه کتاب "سرگذشت فلسطین” را انجام دادند که دکتر مصدق ۲۰۰ جلد آن را خریداری و به فرهیختگان اهدا کرد.

رئیس شورای شهر گفت: زحمات و شکنجه های ایشان در پیروزی اتقلاب، پس از پیروزی انقلاب و در دفاع مقدس هم بعنوان فرمانده جنگ و هم فرمانده صلح در خاطرمان است. تفسیر قران را ایشان از همان زندان در زمان طاغوت آغاز کردند که امروز بیش از ۵۰ جلد از آن به بازار عرضه شده است.

وی افزود: بنیاد فرهنگی رفاه که از پیش از انقلاب راه اندازی شده بود، پس از انقلاب با راه اندازی دانشگاه ازاد با این عظمت همراه بود.

هاشمی گفت: کسی که در اوج‌جنگ صحبت از تاسیس دانشگاه آزاد و برروی راه اندازی مترو هم پافشاری میکند، مشخص است که هیجانات مثبت خود را به کارکرد های اجتماعی تبدیل کرده است. تنها موردی که ایشان در طول عمر خود به پایان نرساندند، موضوع آزاد اندیشی دینی بود که متاسفانه عمرشان کفاف نداد که البته امیدوارم همه فرهیختگان و مقام معظم رهبری که آیت الله هاشمی(ره) یار باوفای ایشان بودند را مورد توجه قرار دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: