کد خبر: ۷۶۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۶
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تاکید کرد: آقای ظریف ضمن پاسخ به سوالات مطرح در صحن باید سریعتر تکلیف زندانیان ایرانی در ترکمنستان را تعیین کند.
کریمی قدوسی: نگهداری زندانیان در سیاه چال‌های مخوف ترکمنستان
به گزارش خبرداغ ، جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ ملت  در خصوص سوالات خود از وزیر امور خارجه، گفت: چهار سوال از وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از وزیر امور خارجه پرسیده شد اما به جهت اقناع نشدن آنها به صحن علنی ارایه شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: 260 ایرانی در زندان ترکمنستان محبوس هستند، متاسفانه آقای ظریف در عین ناباوری تاکید کردند که وزارت خارجه برای این افراد هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. این زندانیان که عمدتا به دلیل جرایم مرتبط با موادمخدر محبوس شدند، نیازمند دیپلماسی قوی هستند.

وی افزود: به واسطه قوانین موجود در حوزه دیپلماسی و تبادل مجرمین می‌بایست این زندانیان تعیین تکلیف شوند، متاسفانه وزارت امور خارجه در این زمینه کوتاهی کرده چراکه ارتباط ایران با کشور دوست و همسایه خود یعنی ترکمنستان در سطح خوبی است.

کریمی قدوسی ادامه داد: وزیر امور خارجه که توانسته مشکلات جهانی را با آمریکا و اروپا حل کند، قطعا با کشور ترکمنستان هم می‌تواند ارتباط برقرار و تکلیف زندانیان را تعیین کند. این زندانیان ایرانی که بخش اعظمی از آنها خراسانی هستند، در سیاه چال‌های مخوف نگهداری می‌شوند لذا هر چه سریعتر باید به کشور بازگردانده شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سوال دیگری در خصوص نقش وزیر امور خارجه باند نیویورکی‌ها و ارتباط آن با برجام و مذاکرات نیز مطرح و برای تعیین تکلیف به صحن علنی ارایه شد. در مورد چهار نفوذی چون دری نجف‌آبادی و غیره در مذاکرات نیز توضیحاتی از سوی آقای ظریف داده شد که در این مورد نیز قانع نشدم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامیف تصریح کرد: سوالات مذکور در قالب یک سوال تجمیع و در صحن علنی از وزیر امور خارجه سوال می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: