کد خبر: ۷۶۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
تعداد بازدید: ۷۱۴
مروارید سیاه پرسپولیس در پیکان یک مهاجم استثنایی بود. یک ماشین گلزنی که با آن گام‌های بلند و ضربات نهایی خونسردانه همه فوتبال‌دوستان ایرانی را شگفت‌زده کرد.
سه مشکل بزرگ مروارید سیاه پرسپولیسبه گزارش خبرداغ ، گادوین منشا در پیکان یک مهاجم استثنایی بود. یک ماشین گلزنی که با آن گام‌های بلند و ضربات نهایی خونسردانه همه فوتبال‌دوستان ایرانی را شگفت‌زده کرد.

 

مجید جلالی بیش از همه برای ماندن پیکان در لیگ برتر به منشا مدیون بود. مهاجمی که با 150 هزار دلار خریداری شد اما با 5 برابر قیمت، پرسپولیس خواهان او شد!


تصور می‌شد منشا با حضور در پرسپولیس بیش از گذشته گل بزند و حتی پس از محرومیت و سپس جدایی مهدی طارمی آقای گل شود اما چنین نشد. چرا؟
1- فرشاد پیوس آقای گل سال‌های نه چندان دور پرسپولیس معتقد است وقتی یکی از مهاجمان صدرنشین جدول گلزنان می‌شود و چپ و راست گل می‌زند دو حالت به وجود می‌آید. اول آنکه فشار زیادی به زوج آن مهاجم گلزن وارد می‌شود و اگر هم نتواند همپای مهاجم اول گل بزند وضعیت بدتر خواهد شد. طرف به یک گل‌نزن تمام‌عیار تبدیل شده و چنانچه عضو استقلال یا پرسپولیس باشد با انتقاد رسانه‌ها شرایط بحرانی خواهد شد. حالت دوم هم این است که طرف با دیدن گلزنی هم‌تیمی‌اش تحریک می‌شود تا خودش هم بیشتر گل بزند و این موضوع به هر دو طرف کمک می‌کند. پیوس دوران همبازی شدن با علی دایی را مثال زده و از دومی می‌گوید اما معتقد است مشکل اول گریبان گادوین منشا را گرفته است.


2- تمرین اختصاصی از نان شب هم واجب‌تر است. مرور زندگینامه و خاطرات مهاجمان بزرگ دنیا به ما نشان می‌دهد که همه آنها جدا از تمرین گروهی، تمرین اختصاصی و اضافی داشته‌اند. مارکو‌ فان‌باستن، گرد مولر، روبرت لواندوفسکی و یا همین فرشاد پیوس بعد از تمرینات می‌ایستادند و با کمک مربیان ضربه به چهارچوب را تمرین می‌کردند. به گفته فرشاد پیوس این مهاجم گلزن در هر جلسه تمرینی حداقل 50 ضربه به چهارچوب دروازه پس از تمرین اصلی زده تا تبدیل به فرشاد پیوس شده است. تا جایی که ما می‌دانیم گادوین منشا تمرین اضافی گلزنی انجام نمی‌دهد یا حداقل مربیان پرسپولیس چنین حال و حوصله‌ای ندارند!


3- یکی دیگر از فاکتورهایی که می‌تواند به گلزنی یک مهاجم یا موفقیت او کمک کند حمایت ویژه هواداران است. گرچه نمی‌توان نقش مربیان را در احیای روحی و روانی یک مهاجم دست‌کم گرفت اما تشویق هواداران تأثیری به مراتب بیشتر دارد.
به طور نمونه می‌توان به مهدی طارمی اشاره کرد، مهاجمی که برخی اوقات واقعاً روی اعصاب تماشاگران پرسپولیس بود و موقعیت‌های مسلم گلزنی را خراب می‌کرد. با این وجود هواداران پرسپولیس با تشویق‌های خود او را حمایت کرده و به سمت زدن گل‌های بیشتر سوق می‌دادند. حال به نظر می‌رسد چنانچه تماشاگران پرسپولیس از گادوین منشا هم آن‌گونه حمایت کنند او می‌تواند مثل مهدی طارمی گل بزند.

خبرورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: