کد خبر: ۷۶۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
تعداد بازدید: ۲۲۱
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دروس معارف اسلامی ما واقعا ضعف دارد و بیش از آنکه باعث جاذبه شود، دافعه ایجاد می‌کند و به جای آنکه برای دانشجویان علاقه‌مندی به این مباحث ایجاد کند آنان را ممکن است حتی از این مباحث دور کند.
زاهدی: دروس معارف اسلامی دانشگاه بیش از آنکه جاذبه داشته باشد دافعه ایجاد می‌کند
به گزارش خبرداغ ، محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مراسم گردهمایی اساتید بسیجی استان تهران، با اشاره به نامه جمعی از استادان بسیجی به رئیس جمهوری گفت: من کاری به محتوای نامه ندارم اما اینکه ما مطالبه گری کنیم باید در اولویت کار بسیج اساتید باشد، همانطور که درباره قوه قضاییه یا مصوبات مجلس هم باید همین روحیه وجود داشته باشد.

وی افزود: بحث تحول علوم انسانی سال‌هاست که مطرح است اما چندان جلو نرفته است. ما باید وزیر علوم و بهداشت را بخواهیم و از آنان بپرسیم که برنامه‌تان چیست و دارید چه کار می کنید. من به عنوان نماینده مجلس کارم را انجام می دهم اما وقتی بسیج اساتید به این موارد وارد شود آن وقت می بینیم که تاثیر اجتماعی هم خواهد داشت.

زاهدی با بیان اینکه دانشجویان فرزندان ما هستند و ما باید روی آنان کار کنیم چرا که ذهنیت‌شان آماده است تا هر مطلب شفاف و زلالی را قبول کنند، گفت: ما باید روشهای جدیدی را به کمک روانشناسان و کسانی که در مراکز تربیتی هستند پیدا کنیم تا با دانشجویان رفیق شویم و آنان را به خود نزدیک کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: بسیج اساتید باید در حوزه فناوری فعال باشد، باید پیشتاز جنبش استارت آپی در کشور باشیم نه اینکه بیایند و به ما بگویند که استادان بسیجی صرفا آدم های مذهبی هستند و وارد این مسائل نمی شوند.

وی با بیان اینکه مدیر دانشگاه وقتی می خواهد انتخاب شود باید به او بگوییم که در حوزه های مختلف دانشگاهی چه می خواهد بکند، اظهار کرد: نباید اینطور باشد که آنان فقط حکمی را بگیرند و به کار وارد شوند، این به نظرم ضعف شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش ایسنا، زاهدی در پایان تصریح کرد: دروس معارف اسلامی ما واقعا ضعف دارد و بیش از آنکه باعث جاذبه شود، دافعه ایجاد می‌کند و بجای آنکه برای دانشجویان علاقه‌مندی به این مباحث ایجاد کند آنان را ممکن است حتی از این مباحث دور کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: