کد خبر: ۷۶۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۳۱۷
رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: اگر به این نتیجه برسیم که لزوم فیلترینگ تلگرام وجود دارد، این کار را انجام می‌دهیم.
احتمال فیلتر تلگرام وجود داردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: اگر به این نتیجه برسیم که لزوم فیلترینگ تلگرام وجود دارد، این کار را انجام می‌دهیم.

مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات همواره به لزوم جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی با خارجی تاکید می‌کنند که دلیل آن علاوه بر سرعت و کیفیت بیشتر در پیام‌رسان‌های بومی، امنیت حاکمیتی و اقتصادی است و البته برای تشویق کاربران ایرانی به استفاده از خدمات داخلی، وعده‌هایی از جمله خدمات پرداختی و پهنای باند ارزان‌تر هم داده شده است. از طرفی فضای انحصاری ایجادشده در تلگرام موجب شده با فیلترینگ این پیام‌رسان و یا اختلال سراسری هرچند کوتاه، کسب‌وکارهایی که وابستگی زیادی به آن دارند، دچار مشکل شوند. از این رو گاهی زمزمه‌هایی مبنی بر فیلتر تلگرام با همین دلایل شنیده می‌شود اما ظاهرا هنوز تصمیم قطعی درباره آن گرفته نشده است.

در این باره سیدابوالحسن فیروزآبادی، در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال رفع فیلتر توییتر اظهار کرد: ما دایم فضای مجازی را بررسی می‌کنیم. درباره توییتر هم بررسی‌ها در حال انجام است و احتمال اینکه در سال آینده این اتفاق بیفتد، باید بررسی شود.

وی با تاکید بر مضرات فضای انحصاری تلگرام، در پاسخ به اینکه آیا احتمالی مبنی بر لزوم فیلتر تلگرام وجود دارد، بیان کرد: اگر به این نتیجه برسیم، این کار را انجام می‌دهیم و احتمال آن وجود دارد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به راهکارهای حمایتی برای فراگیر شدن پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: پیام‌رسان سکویی برای ارائه سرویس و خدمات به مردم است. پیام‌رسان‌های داخلی اگر بخواهند توسط مردم پذیرفته شوند و مورد استفاده قرار گیرند، باید خدمات خوبی ارائه دهند، خدماتشان پایداری داشته باشد و خدمات اضافه‌تری از آنچه که پیام‌رسان‌های خارجی ارائه می‌دهند را عرضه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: