کد خبر: ۷۶۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
تعداد بازدید: ۲۸۳
دبیر شورای عالی امنیت ملی:
دبیر شورای عالی امنیت ملی تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن را خوش خدمتی دولت انگلیس به خرید تسلیحاتی میلیاردی ولیعهد عربستان از این کشور دانست که به شکل بسیار مفتضح آن انجام شد.
تعرض به سفارت ایران خوش‌خدمتی دولت انگلیس برای خرید تسلیحاتی میلیاردی ولیعهد عربستان بود

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در حاشیه بازدید از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف در مصاحبه با صدا و سیما، درباره علت انفعال پلیس و دولت انگلیس در تعرض به سفارت کشورمان در لندن گفت: این بازی پینگ پونگی  طراحی شده دولت انگلیس بود که همزمان با سفر یکی از رهبران کشورهای منطقه به لندن انجام شد.

امیردریابان علی شمخانی تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن را خوش خدمتی دولت انگلیس به خرید تسلیحاتی میلیاردی ولیعهد عربستان از این کشور دانست که به شکل بسیار مفتضح آن انجام شد.

شمخانی در پاسخ به اظهارات ضد ایران و مقاومت اسلامی ولیعهد عربستان گفت: در منطق و ادبیات سیاسی منطقه ای ما، رژیم صهیونیستی، آمریکا بابت حمله به عراق و افغانستان و مروجان تروریسم در منطقه  شرورند.

وی افزود: رئیس جمهور اسبق آمریکا تلاش کرد لفظ شر را از رژیم اشغالگر قدس بردارد و در مقابل به کشورهایی که نوعاً تامین کننده صلح و ثبات در منطقه هستند اطلاق کرد.

وی با اشاره به فرافکنی ولیعهد عربستان تاکید کرد: این خطا ناشی از کم عقلی است که زمان باید پاسخ آن را به او بدهد.

علی شمخانی گفت: متاسفانه حکام سعودی در طول حیات سیاسی خود با ترویج گروه‌های تکفیری، مرزهای خونینی را در جهان اسلام ایجاد کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان بعنوان محور اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از  نکات مورد تاکید و مرکز ثقل اقتصاد مقاومتی ، شرکت های دانش بنیان است که عنصر اصلی و محوری ساماندهی وضعیت نیروهای انسانی متخصص محسوب می شود .

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در 4 دهه انقلاب توسعه ای جهشی در حوزه نیروی انسانی تحصیل کرده داشته است که به نظر می آید آنان بیش از آنکه مشکل باشند، راه حلند.

شمخانی افزود: همانطور که این نیروهای تحصیل کرده در مقطعی از جنگ، نیروی اساسی موجود و عامل اصلی برتری ایران بر صدام شدند امروز نیز این نیروها که رقمشان 5 میلیون دانشجو است نیروی محرکه و لکوموتیو اصلی قطار اقتصاد ایران می توانند باشند.

وی با اشاره به بازدید امروزش از دو مرکز علمی دانشگاهی خصوصی و دولتی گفت: در این مراکز ظرفیت های بالایی در عرصه دانش بنیان دیدم که نه در جنبه کمی  بلکه در عمل توانسته اند قابلیت های خوب و راه های بسیار مطلوبی برای ایجاد اشتغال و حل مسائل فنی راهبردی ارائه دهند و با هزینه های حداقلی کارآمدی بسیار خوبی داشته باشند.

شمخانی افزود: از دیدن نیروی انسانی شاغل در این مراکز علمی خوشحال شدم بویژه آنکه دیدم دغدغه ملی جوانان که باید حل معضلات علمی کشور باشد را کاملا مدنظر قرار دارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تزریق بیرونی و غیربومی موضوعات فرعی مانند اینکه دغدغه های زنان کشورمان چیست اظهار داشت: بانوان کشورمان در حوزه های پیشرو علمی و فنی همچون سایبری، ماهواره ای، موشکی و پهپادی کارهای بسیار خوبی انجام می دهند.

وی گفت: در ها بر روی مردان و زنانمان باز است تا افتخار بیشتری را نصیب انقلاب اسلامی ایران کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: