کد خبر: ۷۶۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
تعداد بازدید: ۲۴۳
اکساندر نواک از استقبال روسیه برای پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ماه می سال جاری خبر داد.
از عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرداغ  به نقل از خبرگزاری راشا تودی روسیه، الکساندر نواک وزیر انرژی این کشور از استقبال اتحادیه اقتصادی اوراسیایی به رهبری روسیه از ایران به عنوان عضو جدید این اتحادیه در ماه می خبر داد.

نواک گفته است: حرکت به سمت یک توافق موقتی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی انجام گرفته است. این اقدام یک قدم پیشرو است و به تحولات بیشتری در آینده در روابط تجاری دو جانبه و توسعه همکاری ها در سرمایه گذاری منجر خواهد شد.

بر اساس این گزارش مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو پیش تر از تلاش برای رسیدن به یک توافق دو جانبه میان ایران و روسیه برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری در سال 2015 و نزدیکی دو طرف به امضای چنین توافقی خبر داده بود.

راشا تودی نوشت: یک بلوک تجاری در سال 2015 با همکاری روسیه، قزاقستان و بلاروس تحت عنوان اتحادیه اقتضادی اوراسیایی شکل گرفت. ویتنام به طور رسمی اولین کشورخارج از این منطقه بود که به این بلوک تجاری پیوست. این اتحادیه برای اطمینان از انتقال کالا و خدمات و سرمایه و کارگر میان کشورهای عضو اتحادیه شکل گرفته است.

بیش از 40 کشور و سازمان بین المللی از جمله چین, اندونزی، اسرائیل و همچنین کشورهای آمریکای جنوبی اعلام علاقه مندی برای پیوستن به یک توافق تجارت آزاد با این اتحادیه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این بلوک تجاری پیش‌تر مذاکراتی را با کره جنوبی و مصر و هند داشته است. در ماه دسامبر نیز ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفته بود صربستان نیز باید به منطقه تجارت آزاد اتحادیه اقتصادی اوراسیایی در آینده بپیوندد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: