کد خبر: ۷۶۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
تعداد بازدید: ۱۹۲
استیو بنن با بیان اینکه روسیه یک متحد بدیهی برای آمریکا و جهان غرب است، مدعی شد: «دشمنان واقعی واشنگتن چین و ایران و ترکیه هستند.»
تهران، پکن و آنکارا دشمنان واقعی واشنگتن هستند/ ساخت «کمربند جاده‌ای» برای اتحاد تمدن‌های باستانی ایران، ترکیه و چین است

به گزارش خبرداغ به نقل از اسپوتنیک، «استیو بنن» که پیش‌تر مشاور ارشد استراتژیک ترامپ بود و توسط وی اخراج شد، با یک روزنامه ایتالیایی مصاحبه کرد.

بنن ۶۴ ساله گفته با روس‌ها آشنایی نزدیکی دارد چراکه در خلال جنگ سرد با آنها مبارزه کرده است. وی در آن زمان در نیروی دریایی آمریکا مشغول به خدمت بوده است.

بنن که یک سرمایه‌گذار بانکی است، گفت: « روسیه یک تهدید برای جهان غرب نیست بلکه یک متحد بدیهی غرب است. »

 وی مدعی شد: « دشمنان واقعی واشنگتن؛ پکن، تهران و آنکارا هستند.»

بنن با بیان اینکه ابتکار عمل چین در ساخت کمربند جاده‌ای در واقع ایجاد یک اتحاد بین سه کشوری است که تمدن‌های باستانی دارند، مدعی شد: « این تمدن باستانی با فرهنگ یهودی-مسیحی بیگانه و دشمن است.»

این مشاور سابق ترامپ مدعی شد: «روسیه یک کشور سفیدپوست ضداسلامی است. آنها به جهان اروپایی-آمریکایی تعلق دارند که باید در برابر دشمنان واقعی‌شان یعنی چین، ایران و ترکیه متحد باشند و از خودشان دفاع کنند.»

بر اساس این گزارش، بنن در آستانه انتخابات ۴ مارس پارلمان ایتالیا به رم سفر کرده بود تا حمایتش را از «متیو سالوینی» که یکی از حامیان ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ بود، اعلام کند. وی در این سفر با روزنامه «لااستمپا» ایتالیا مصاحبه کرده بود.

بنن که به ایده‌های غیرمعمول در آمریکا معروف است، در این انتخابات حمایت خود را از سالوینی به عنوان یک کاندیدای ضدسیاست‌های اتحادیه اروپا اعلام کرد.

این استراتژیست سابق کاخ سفید در آمریکا همچنان به دلیل دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ تحت بازجویی است. وی قبل از خروج از کاخ سفید در ماه آگوست ۲۰۱۷ یکی از شخصیت‌های کلیدی کمپین انتخاباتی ترامپ بود و به نظر می‌رسید استراتژیست ارشد سیاسی در حلقه نزدیک ترامپ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: