کد خبر: ۷۶۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
تعداد بازدید: ۲۷۱
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امکان به تعویق افتادن زمان استیضاح وزرای کار، راه و کشاورزی وجود ندارد، گفت که بنابر آیین‌نامه داخلی مجلس، جلسات استیضاح درصورتی که فقط یکی از متقاضیان هم به انجام استیضاح اصرار داشته باشد، برگزار خواهد شد.
امکان به تعویق افتادن زمان استیضاح وزرای کار، راه و کشاورزی وجود ندارد

به گزارش خبرداغ،محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره عدم امکان تعویق در زمان برگزاری جلسات استیضاح وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته اعلام کرد: اخبار مربوط به تعویق افتادن زمان استیضاح به هیچ عنوان صحت ندارد و این ۳ فقره استیضاح در زمان خود برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به صراحت آیین‌نامه داخلی مجلس در این رابطه گفت: پس‌گرفتن امضاء از سوی استیضاح‌کنندگان  پس از اعلام زمان برگزاری جلسه استیضاح تاثیری در برگزاری این جلسه استیضاح ندارد و درصورت کاهش تعداد امضاها به زیر حدنصاب ۱۰ امضایی که در آیین‌نامه برای اعلام وصول استیضاح لحاظ شده، عملاً تاثیری در برگزاری استیضاح ندارد.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در این مورد توضیح داد: بر این اساس، درصورتی که زمان برگزاری جلسه استیضاح مشخص شده باشد، حتی درصورت کاهش تعداد امضاهای استیضاح تا یک امضا و حتی اگر فقط یکی از استیضاح‌کنندگان به انجام استیضاح اصرار داشته باشد، جلسه استیضاح مطابق آیین‌نامه برگزار می‌شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در عین حال یادآور شد: تعداد ۱۰ امضا که به‌عنوان حداقل نصاب استیضاح در آیین‌نامه درج شده، صرفاً مربوط به زمان پیش از اعلام وصول است و پس از اعلام وصول استیضاح و تعیین زمان برگزاری جلسه، عملاً امکان به تعویق انداختن جلسه وجود ندارد.

این نماینده اصولگرای مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: درواقع تنها درشرایطی امکان به تعویق افتادن استیضاح در این مرحله وجود دارد که تعداد امضاها به صفر برسد و این درحالی است که بنابر اطلاعات بنده، تا پایان ساعت کاری روز گذشته تعداد امضاهای هر ۳ استیضاح بیش از حد نصاب بود.

فرهنگی یادآور شد: بنابراین، استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پایان ساعت کاری روز گذشته، ۴۴ امضا داشت، استیضاح وزیر راه و شهرسازی ۴۰ امضاء و استیضاح وزیر جهاد کشاورزی نیز ۳۰ امضا داشت که البته ممکن است پس از آن، مقداری کم و زیاد شده باشد.

به گزارش ایلنا، در ساعات اخیر تعدادی از متقاضیان این ۳ فقره استیضاح با توجه به آن‌که به این نتیجه رسیده‌اند که عملاً در انجام استیضاح توفیقی به دست نخواهند آورد، خواستار به تعویق انداختن زمان استیضاح به سال آینده شده‌اند و این درحالی است که وزرا همچنان به برگزاری جلسات استیضاح اصرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: