کد خبر: ۷۶۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
تعداد بازدید: ۳۹۴
بلافاصله بعد از سوت پايان بازي رفت العين و استقلال، كيفيت قضاوت اين مسابقه به بحث‌برانگيزترين سوژه روز تبديل شد.
یک نگاه متفاوت/ وقتی پز گل‌های خربین را می‌دادیم/ جهانبخش هم پست گذاشت و به تندي عليه داور مالزيايي موضع گرفتبه گزارش خبرداغ، بلافاصله بعد از سوت پايان بازي رفت العين و استقلال، كيفيت قضاوت اين مسابقه به بحث‌برانگيزترين سوژه روز تبديل شد. ديگر لازم نيست بگوييم كه داور شرقي ديدار چطور با اعلام دو پنالتي مضحك، دو امتياز از جيب استقلال درآورد و يك امتياز به العين بخشيد. بعد از اين ديدار، موج بزرگي از خشم و عصبانيت فضاي فوتبال كشورمان را در بر گرفته كه در اين مورد كاملا هم حق با هواداران است. در این مورد كار به جايي رسيد كه حتي بازيكن ملي‌پوشي مثل عليرضا جهانبخش هم پست گذاشت و به تندي عليه داور مالزيايي موضع گرفت.

 

در عين حال اما حيف است كه يك نكته ناگفته باقي بماند. فصل گذشته در مجموع دو بازي رفت و برگشت نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا، عمر خربين پنج بار دروازه پرسپوليس را باز كرد. آن زمان بسياري از هواداران استقلال از جشنواره گلي كه مهاجم سوري مقابل حريف ديرينه آنها راه انداخت احساس خوشحالي كردند و با هجوم به صفحه شخصي وي، از او تمجيد كردند. وضع در اين زمینه طوري شد كه خربين بعد از تصاحب توپ طلاي آسيا به طور ويژه از هواداران استقلال تشكر كرد.

 

خب اين خيلي چيزي عجيبي نيست. هيچ جاي دنيا مثل ما به مسابقات باشگاهي به چشم بازي‌هاي ملي نگاه نمي‌كنند. مثلا وقتي منچسترسيتي با بارسا بازي دارد، اغلب هواداران منچستريونايتد از خداي‌شان است كه تيم اسپانيايي برنده شود. ما اما مثل هميشه خلط مبحث مي‌كنيم كه جاي اين بحث اينجا نيست. مساله كليدي در حال حاضر اين است كه گل‌هاي اول خربين در هر دو بازي رفت و برگشت با پرسپوليس مردود بود؛ گل نخست بازي رفت در شرايط آفسايد به ثمر رسيد و گل اول بازي برگشت حاصل يك پنالتي به‌شدت مسخره بود؛ به مراتب مضحك‌تر از دو پنالتي اعلام شده براي العين در بازي اخير.

 

همان روز و به‌خصوص در بازي برگشت كه داور مسابقه خطاي رخ داده يك متر بيرون از محوطه جريمه را پنالتي گرفت، مي‌شد حدس زد اراده‌اي در كار است كه كار را به سود برخي تيم‌هاي عربي پيش ببرد. ما اما آن روز به جاي اينكه در مقابل اين ستم بزرگ يكپارچه و متحد شويم، به دو گروه تقسيم شديم و با گل‌هاي خربين براي هم كري خوانديم. امروز هم اگر همه با هم در مقابل ظلمي كه به استقلال شده متحد نباشيم، فردا اين ستم را در حق يك باشگاه ايراني ديگر روا مي‌دارند.

روزنامه گل

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: