کد خبر: ۷۶۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
تعداد بازدید: ۳۲۱
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از پرداخت وام با کارمزد 4 درصد به روستاییان و عشایر مناطق مرزی تا سقف 8 میلیارد تومان خبر داد.
ابوالفضل رضوی: اعطای وام8میلیاردی با کارمزد شش درصد به روستاییان و عشایرمناطق مرزی/بهره‌مندی روستاییان ازاینترنت پرسرعت تا سال97
به گزارش خبرداغ،ابوالفضل رضوی در تشریح اعطای وام با کارمزد شش درصد به روستاییان و عشایر با هدف توسعه اشتغال پایدار در این مناطق گفت: وام با کارمزد شش درصد برای کلیه روستاها و مناطق عشایری غیرمرزی و وام با کارمزد چهار درصد برای روستاها و مناطق عشایر مرزی با هدف ایجاد اشتغال پایدار پرداخت می‌شود.

وی افزود: مدت تنفس برای بازپرداخت این وام سه سال است و شش سال نیز بازپرداخت آن طول می‌کشد که در مجموع این وام 9 سال دراختیار وام گیرنده قرار می‌گیرد. بی‌تردید پرداخت این وام می‌تواند در توسعه پایداراشتغال نقش به سزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: سقف وامی که می ‌توانیم برای ایجاد اشتغال به روستاییان و مناطق عشایری پرداخت کنیم 8 میلیارد تومان است که در مسیر اعطای این وام افرادی که پروژه‌های مشارکتی داشته باشند و یا محصول نهایی پروژه‌ آنها صادراتی باشد و یا در جهت تولید از آب کمتری استفاده کنند در اولویت قرار می‌گیرند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور هدف از پرداخت این وام‌ها را ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد روستانشینان و عشایر کشور خواند و افزود:‌ امیدواریم با پرداخت این وام‌ها انگیزه‌ای در پایداری در روستاها و جلوگیری از مهاجرت‌ به سمت شهرها ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص آموزش روستاییان و توسعه اینترنت در روستاها گفت: در دولت یازدهم وزیر وقت ارتباطات اقدامات موثری را انجام داد و گسترش اینترنت در سطح روستاها را به شکل مطلوبی محقق کرد به طوری که 30 هزار روستا به طور کامل از اینترنت بهره مند شدند که امیدواریم در دولت دوازدهم نیز این رقم پیگیری شود تا بتوانیم بازار مجازی لازم برای روستانشینان را فراهم کنیم.

رضوی تاکیدکرد: تصور می‌کنم در سال 97 همه روستاهای کشور از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند و از اینترنت برای ایجاد اشتغال پایدار ، افزایش درآمد روستایی و همچنین آموزش‌های لازم استفاده کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: