کد خبر: ۷۶۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
تعداد بازدید: ۵۵۰
تیم فوتبال استقلال در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی در گروه سخت خود داشت.
شاهکار شیر آلمانی استقلال؛ یک مو از خرس کندنبه گزارش خبرداغ ، تیم فوتبال استقلال در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی در گروه سخت خود داشت.


چهارمین گروه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 به واسطه حضور تیم های قدرتمند از چهار کشور ایران، عربستان، امارات و قطر از همان روز برگزاری مراسم قرعه کشی، نام گروه مرگ به خود گرفت و همه پیش بینی تماشای رقابت های جذابی را بین این تیم ها داشتند.


نزدیک بودن بازی ها و نتایج، چیزی بود که می شد از گروه مرگ آسیا انتظار داشت اما پس از گذشت 3 هفته از دور گروهی، این نزیکی و رقابت پایاپای به شکلی عجیب در امتیازات و وضعیت جدولی تیم ها نمود پیدا کرده است.


اگر نگاهی به جدول دور رفت این گروه بیاندازیم، استقلال ایران را در صدر جدول می بینیم. استقلال که در زمان قرعه کشی مسابقات شرایط چندان مناسبی نداشت، رفته رفته با سرمربی آلمانی خود پیشرفت کرد و حالا به جایی رسیده که در گروه مرگ خود را به عنوان شانس اصلی صعود مطرح کرده است. آبی ها در نخستین گام از رقابت های آسیایی در خانه تیم الریان قطر در دقایق پایانی به یک تساوی ارزشمند رسیدند و کار خود را با یک امتیاز خارج از خانه آغاز کردند.

 

دومین و در ظاهر خطرناک ترین بازی استقلال، دیدار مقابل الهلال عربستان بود. مصاف شاگردان شفر با صدرنشین لیگ عربستان با بازی هوشمندانه تیم ایرانی و کسب یک پیروزی بسیار مهم و روحیه بخش برای استقلال همراه شد. استقلالی ها در آخرین دیدار دور رفت، هفته گذشته در خانه العین امارات به میدان رفتند. آمادگی بالا و فرم ایده آل شاگردان زوران مامیچ قبل از این بازی، نگرانی اصلی استقلال بود اما نماینده ایران هم با برد در دربی پایتخت به این رقابت پا گذاشت و در مقابل میزبان قدرتمند خود سرشار از انگیزه بود. آبی های ایران که در برابر العین نمایش خوبی ارائه کردند، پس از اشتباهات مکرر داور به سود تیم اماراتی، در پایان به نتیجه تساوی بسنده کردند و به نوعی می توان گفت حریف سوت های یک طرفه قاضی مالزیایی نشدند.


جدا از عملکرد تحسین برانگیز تیم استقلال در این سه دیدار آسیایی، یکی دیگر از عواملی که باعث صدرنشینی آنها در گروه D تا به اینجا شده، نتایج سایر دیدارهاست که به شکل جالب توجهی به سود تیم ایرانی رقم خورده است. در گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا که یکی از عجیب ترین گروه های ممکن است، تا کنون همه بازی ها با نتیجه تساوی به پایان رسیده و فقط بازی استقلال و الهلال برنده داشته است؛ از زاویه ای دیگر می توان گفت یک گل به خودی که مدافعان الهلال به اشتباه در مقابل استقلال به ثمر رساندند، تا به اینجا به تنهایی سرنوشت مهم ترین گروه از مهم ترین رقابت باشگاهی در قاره کهن را رقم زده است.

 

همین تساوی های متعدد باعث شده که العین و الریان با سه تساوی 3 امتیازی باشند و استقلال با 5 امتیاز در صدر و الهلال با 2 امتیاز در قعر جدول این گروه قرار بگیرند.


نکته مهم دیگری که می توان در خصوص عملکرد خوب استقلالِ شفر در آسیا اشاره کرد این است که آبی پوشان تنها تیم این گروه هستند که هنوز در ورزشگاه خانگی خود بازی نکرده اند و با وجود این فشارها سرگروه هستند. در دور برگشت استقلال دو بازی خانگی مقابل العین و الریان خواهد داشت که می تواند کمک زیادی به تثبیت جایگاه این تیم در گروه مرگ آسیا بکند.

ورزش سه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: