کد خبر: ۷۶۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
تعداد بازدید: ۲۸۷
رضا‌زاده :
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مصوبات این کمیسیون در بررسی طرح اصلاح قانون چک را تشریح کرد.
بررسی طرح اصلاح قانون چک در جلسه کمیسیون قضایی/ ممنوعیت بانک‌ها از افتتاح حساب برای اشخاص صادر کننده چک بلامحل

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا حسین رضازاده  از بررسی طرح اصلاح قانون چک در جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی خبر داد و گفت: در جلسه امروز برخی مواد اصلاح و برخی الحاقات در رابطه با صدور چک‌های الکترونیکی جهت تسریع و جلوگیری از سواستفاده‌های مالی و همچنین جلوگیری از پولشویی انجام شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه امروز کمیسیون، پس از گذشت ۲ سال ازتصویب این قانون تسویه چک تنها درسامانه چکاوک طبق مبلغ و تاریخ مندرج در سامانه و در وجه مالک نهایی چک براساس استعلام از سامانه سیال انجام می شود. چک‌هایی که مالک آنها در سامانه سیال ثبت نشده باشد، مشمول این قانون نخواهد شد و بانک‌ها مکلف هستند از پرداخت چک خودداری کنند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره دیگر مصوبات جلسه امروز اعلام کرد: فرد دارای چک از فرد دیگری می تواند در راستای اجرای احکام دادگستری درخواست اجرای چک کرده و اموال فرد دارای چک را درصورت مشکل مسدود کند.

رضازاده گفت:‌ طبق مصوبه دیگر کمیسیون، بانک‌ها مکلف هستند کلیه حساب‌های جاری اشخاصی که بیش از یکبار چک بی محل صادر کرده و تعقیب آنها منتهی به صدور مجازات کیفری شده باشد بسته و تا ۳ سال به نام  آنها حساب جاری باز نکند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: