کد خبر: ۷۶۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
تعداد بازدید: ۳۹۸
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با تأکید بر اینکه فاصله زیادی میان حداقل دستمزد فعلی و حداقل معیشت مورد نیاز یک خانوار وجود دارد، گفت: شورای عالی کار امسال بن کالای نقدی کارگران را تبدیل به جنس کالایی کند.
موضوع دستمزد کارگران هنوز نهایی نشده است/ چندین سال است که سبد کالا به کارگران و بازنشستگان داده نمی‌شود

به گزارش خبرداغ،اصغر برشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص وضعیت دستمزد کارگران، اظهار کرد: موضوع دستمزد کارگران هنوز نهایی نشده است و در شورای عالی کار در حال بررسی است.



وی تأکید کرد: به طور قطع میزان دستمزد کارگران توسط شورای عالی کار قبل از پایان سال اعلام می‌شود که این موضوع در دستور کار قرارگرفته و جلساتی برای تصویب نهایی این موضوع برگزار شده است.



دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان در پاسخ به این سؤال که بهترین مزد برای سال 97، چه رقمی است؟، خاطرنشان کرد: پیشنهادها برای رقم دستمزد متفاوت است و بهترین دستمزد، رقمی است که بتواند حداقل زندگی یک خانواده کارگری را با متوسط خانوار در کشور تأمین کند که متأسفانه شرایط اقتصادی کشور و واحدهای تولیدی و رکود در جامعه این اجازه را نمی‌دهد تا این حداقل‌ها را تأمین کنند.



وی تصریح کرد: فاصله زیادی میان حداقل دستمزد فعلی و حداقل معیشت مورد نیاز یک خانوار وجود دارد و این خلاء بسیار زیاد است و در یک مقطع  قابل پر کردن نیست.



برشان گفت: شورای عالی کار خلاء میان حداقل دستمزد در سبد معیشت خانوار را در یک پروسه چهار ساله در افزایش مزد به نحوی اعمال کند که با بهبود شرایط اقتصادی و وضعیت واحدهای تولیدی پس از خروج از رکود، بتوانیم در چهار سال آینده به حداقل سبد عرضه زندگی برسیم.



وی با بیان اینکه متأسفانه سبد کالا مشمول کارگران خانه کارگر نیست و سبد کالا بیشتر به اقشار کم درآمد یا سرپرست خانوار و تحت پوشش داده می‌شود، اضافه کرد: متأسفانه چندین سال است که سبد کالا به کارگران و بازنشستگان داده نمی‌شود. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تواند در بازار و همچنین در تأمین معیشت شاغلان و بازنشستگان مؤثر باشد، اختصاص بخشی از دستمزد به صورت جنسی و کالایی است.



دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان، تصریح کرد: متأسفانه چندین سال است که حتی بن کارگری نیز تبدیل به پول شده است و با توجه به اینکه امکان توزیع سبد کالا در اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کارگری وجود دارد توصیه می‌کنم که شورای عالی کار امسال بن کالای نقدی کارگران را تبدیل به جنس کالایی کنند که در عمل کارگران سر سفره‌هایشان بتوانند این کالا را به جای پول مشاهده کنند.



انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: