کد خبر: ۷۶۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
تعداد بازدید: ۳۷۲
بورس تهران در حالی امروز شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام با حاکم شدن فضای اضطراب ریسک‌های غیرسیستماتیک به ویژه در حوزه سیاست خارجی بر کلیت معاملات بود که بازار بدهی با تحرک بیشتری نسبت به بازار سهام روبه‌رو بود.
عقب‌گرد ۱۹۱ واحدی شاخص بورس تهرانبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 15 بهمن ماه 96 با کاهش 191 واحدی روی رقم 96 هزار و 991 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 111 واحدی عدد 17 هزار و 429 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 312 واحدی به رقم 103 هزار و 953 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 105 واحدی به رقم 68 هزار و 755 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 568 واحدی عدد 207 هزار و 277 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون تغییر چندانی روی رقم یک هزار و 81 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 33 واحد ، پتروشیمی مبین با 27واحد و سرمایه گذاری غدیر با 25 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مپنا با 22 واحد، پالایش نفت اصفهان با 20 واحد و فولاد خوزستان با 19 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یک میلیارد و 833 میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 802 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 58 هزار و 549 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت لاوان، بیمه میهن، سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان، سرمایه‌گذاری توکا فولاد، سولیران، قند شیرین خراسان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فیبر ایران، سایپا دیزل، داروسازی ابوریحان، سرمایه‌گذاری سایپا، قند قوچان، شیروان، بجنورد، بیمه اتکایی ایران، بانک خاورمیانه، باما، سخت آژند، ایران خودرو دیزل و لابراتورهای رازک متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی بیمه دی در راستای اجرای ماده 12 مکرر 4 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران با توجه به تأیید مهلت درخواستی ناشر برای بار دوم تعلیق شد. در جریان معاملات روز جاری همچنین معاملات ثانوی اوراق اجاره‌ای شرکت‌های صنعتی و معدنی گل‌گهر و صکوک مرابحه‌ای ایران خودرو در بورس تهران آغاز شد.

در روز جاری پذیره‌نویسی اوراق منفعت دولت با حجم 30 میلیون ورقه با قیمت اسمی یکصد هزار تومانی آغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت.

همچنین در بازار معاملات عمده نیز بلوک 19.53 درصدی شرکت آلومینیوم ایران از سوی سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از صندوق حمایت بازنشستگی کارکنان فولاد به قیمت پایه هر سهم 200 تومان روانه میز فروش این بازار شد که در نهایت به قیمت اندکی بیش از 150 تومان از سوی یک کد حقوقی خریدار سهام شرکت‌های آلومینیومی خریداری شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 70 میلیون سهم ذوب‌آهن اصفهان به ارزش بیشتر از 6 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده خود مواجه شد. کمتر از 50 میلیون سهم کود شیمیایی اوره لردگان نیز به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

همچنین کمتر از 44 میلیون حق تقدم خرید سهام بانک حکمت ایرانیان به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان در بازار معاملات عمده کد به کد شد.

همین وضعیت در بانک ملت با معاملات کد به کد 42 میلیون سهمی به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان تکرار شد، همچنین بیش از 41.5 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش کمتر از 22 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو بود و در سخت آژند نیز بیش از 24.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 6 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده معاملات انتقالی را تجربه کرد.

16 میلیون سهم بانک اقتصاد نوین و گروه بهمن به ترتیب به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان و بیش از 1.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده خود معاملات انتقالی داشتند و در هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نیز 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.

بیش از 7.5 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس اما به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد. در پالایش نفت اصفهان همچنین 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام در اغلب نمادهای معاملاتی به ویژه در سهم‌های پیش‌رو بود که اضطراب از سنگین‌تر شدن سایه ریسک‌های غیرسیستماتیک به ویژه در حوزه سیاست خارجی و همزمان با سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران در کنار خط و نشان‌های رئیس جمهور آمریکا باعث شد تا چشم‌انداز خاکستری در برابر دیدگان معامله‌گران صبور این بازار ترسیم شود.

این در حالی است که دولت به عنوان بزرگترین سهامدار بازار سرمایه در آخرین روزهای باقیمانده تا پایان سال برای جبران کسری‌های خود دست به هر کاری از جمله انتشار اوراق بدهی جدید کرده است.

به گزارش فارس، در گروه قندی‌ها نیز تک‌سهم‌های این گروه در حالی در کانون توجه معامله‌گران قرار گرفتند که نماد معاملاتی «قشرین» پس از بازگشایی با مکانیزم محدودیت نوسان قیمت در روش حراج در سقف کامل قیمتی متعادل شد.

در نماد معاملاتی توسعه معادن روی ایران نیز معاملات به نسبت پرحجم در حالی از سوی حقیقی‌ها ادامه دارد که معامله بلوکی این نماد در روزهای آینده مورد توجه سهامداران قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: