کد خبر: ۷۶۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
تعداد بازدید: ۳۷۲
نمایندگان اوزان ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم ایران مدال طلای رقابت‌های کشتی فرنگی ۲۰۱۸ آسیا را از آن خود کردند و گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره آسیا بسنده کرد.
نوری و مهدی‌زاده قهرمان کشتی فرنگی آسیا شدند/ گرایی به مدال نقره رسید
به گزارش خبرداغ ، در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ که در بیشکک پایتخت قرقیزستان در حال برگزاری است، حسین نوری در وزن ۸۷ کیلوگرم و بهنام مهدی‌زاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلای آسیا رسیدند و محمدعلی گرایی به مدال نقره این رقابت‌ها دست پیدا کرد.

در فینال وزن ۸۷ کیلوگرم حسین نوری در دیدار نهایی برابر سومیو از ژاپن ۳ بر صفر پیروز شد و به مدال طلای آسیا رسید. نوری پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس ۴ بر صفر الطالبی از عراق را شکست داد.

وی در نیمه نهایی نیز ۵ بر صفر فی پنگ دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی از چین را شکست داد و راهی فینال شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز بهنام مهدی‌زاده در دیدار نهایی برابر عبدالله یف از ازبکستان با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد و مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت. مهدی‌زاده پیش از این در دور نخست ۹ بر صفر سونودا از ژاپن را شکست داد و در ادامه نیز ۵ بر صفر از سد ناوین از هند گذشت. وی در نیمه نهایی نیز ۶ بر ۴ ین از چین را شکست داد و به فینال رسید.

اما در فینال وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی دارنده مدال برنز جهان مقابل یانگ از چین با نتیجه نزدیک ۷ بر ۶ شکست خورد و به مدال نقره آسیا رسید. گرایی پیش از این در دور نخست یرلیژکوف قهرمان آسیا از قزاقستان را ۳ بر صفر برد سپس برابر احمدف از تاجیکستان ۸ بر صفر پیروز شد و در مرحله نیمه نهایی نیز ۸ بر صفر یومیدا از ژاپن را برد و به فینال رسید.

دیگر نمایندگان ایران در ۵ وزن نخست رضا خدری در وزن ۵۵ کیلوگرم بود که در دور نخست برابر راجیندر از هند ۷ بر ۳ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. همچنین کرامت عبدولی در وزن ۶۳ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در اولین مبارزه مقابل میرامبک آینوگولوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان ۸ بر صفر شکست خورد و با توجه به شکست آینوگولوف در دور بعد، مقابل المورات تسمورادف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان، عبدولی نیز دور رقابت‌ها کنار رفت تا به این ترتیب در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست تیم ایران صاحب دو مدال طلا و یک مدال نقره شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این رقابت‌ها و در ۵ وزن دوم پایانی فردا (چهارشنبه) شیرزاد بهشتی طلا در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمد الیاسی در وزن ۶۷ کیلوگرم، مجید خلیلی در وزن ۷۲ کیلوگرم، یوسف قادریان در وزن ۸۲ کیلوگرم و سید مصطفی صالحی در وزن ۹۷ کیلوگرم به دیدار رقبایشان می‌روند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: