کد خبر: ۷۶۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
تعداد بازدید: ۶۶۴
سه‌شنبه شب استقلال توانست در مهم‌ترین بازی خود در مرحله رفت لیگ قهرمانان آسیا الهلال عربستان را با یک گل شکست دهد.
نگاه متفاوت ستار همدانی به تصمیم بزرگ سرمربی استقلال/ شاید همین یک کلمه هم برای دفاع از تصمیم شفر کافی باشدبه گزارش خبرداغ،سه‌شنبه شب استقلال توانست در مهم‌ترین بازی خود در مرحله رفت لیگ قهرمانان آسیا الهلال عربستان را با یک گل شکست دهد. مهم‌ترین سورپرایز شفر برای الهلالی‌ها استفاده از سید مهدی رحمتی در درون دروازه بود؛ انتخابی که حتی برای کارشناسان داخلی هم غیر‌قابل پیش‌بینی بود و با توجه به عملکرد خوب حسینی در بازی اول مقابل الریان همه منتظر حضور مجدد این ‌‌دروازه‌‌‌بان جوان و آینده‌دار در قفس توری آبی‌ها بودند‌. هر‌چند‌ انتخاب رحمتی به‌عنوان ‌‌دروازه‌بان کاملا غیرمنتظره بود اما با توجه به تجربه بالای وینفرد شفر نمی‌توان این انتخاب را غیر‌منطقی دانست. مسلما سرمربی سرد و گرم چشیده آبی‌های تهران برای دفاع از این انتخاب دلایل محکم و قانع‌کننده‌‌ای دارد. ستار همدانی پیشکسوت و عضو کمیته فنی باشگاه استقلال با اشاره به 3 نکته مهم و قابل‌تامل به دفاع از تصمیم عجیب و در عین‌حال منطقی وینفرد شفر پرداخته است.
 

تجربه؛ شاید همین یک کلمه هم برای دفاع از تصمیم شفر کافی باشد. برای موفقیت در بازی‌های بزرگ تجربه می‌تواند یکی از مهم‌ترین فاکتورها باشد و شفر هم با توجه به همین اصل‌ برای این بازی بزرگ‌ تصمیم گرفت از ‌‌دروازه‌بان با‌تجربه‌تر خودش استفاده کند. غیبت پژمان منتظری باعث شده بود تا میانگین سنی قلب دفاع استقلال متشکل از چشمی و حسینی به 22 سال برسد. در این شرایط مسلما حضور رحمتی به عنوان یک مهره باتجربه پشت سر 2 مدافع جوان، انتخابی کاملا منطقی و قابل دفاع بود. شفر نیز با اشاره به همین موضوع بعد از کنفرانس خبری در خصوص انتخاب رحمتی گفت: «رحمتی با توجه به تجربه خوبی که دارد، در غیاب منتظری خیلی خوب ‌‌توانست با خط دفاعی صحبت کند.‌»
 


طبق آنالیزی که از الهلال داشتم، این تیم با حضور عمر خربین بلند‌قامت در نوک حمله، تیمی بود که با ارسال‌های بلند و ضربات سر مهاجم سوری خود به گل می‌رسید. در این ‌شرایط انتخاب حسین حسینی که در خروج‌ها کم‌اشتباه عمل می‌کند، شاید انتخاب خوبی باشد. اما در بازی مقابل استقلال، الهلال مهاجم سر‌زن خود را نداشت و هیچ‌کدام از بازیکنان جانشین در ارسال‌های بلند مثل خربین نمی‌توانستند تاثیرگذار ظاهر شوند. در این شرایط شفر می‌دانست که یکی از برنامه‌های اصلی الهلال برای باز کردن ‌‌دروازه‌‌ استقلال شوت‌های از راه دور خواهد بود. رحمتی نیز به‌ عنوان یک دروازه‌بان شوت‌گیر می‌توانست این حربه تیم عربستانی را خنثی کند‌.
 


انتخاب رحمتی به عنوان ‌‌دروازه‌بان اصلی خیلی‌ها را شوکه کرد. مسلما همین شوک در ابعاد بزرگ‌تر به کادر فنی تیم حریف هم وارد شده. در‌واقع انتخاب شفر در درون دروازه کاملا‌ بر حریف تاثیر منفی گذاشت و مسلما ناکامی الهلالی‌ها در باز کردن دروازه استقلال هم‌ به‌ خاطر همین شوک تاکتیکی سرمربی آلمانی به همتای آرژانتینی‌اش بود. الهلالی‌ها در طول یک هفته گذشته روی نقاط ضعف حسینی جوان کار کرده بودند و به هیچ‌وجه توقع رویارویی با رحمتی را نداشتند. فراموش نکنیم که شفر در کنفرانس خبری با این‌که می‌دانست رحمتی کاپیتان تیمش است، امید ابراهیمی را به عنوان کاپیتان به کنفرانس خبری برد تا با زیرکی پازل تاکتیکی خود را تکمیل کند. شفر با این کار نشان داد که تا چه حد پنهان نگه داشتن راز دروازه تیمش در بازی بزرگ مقابل الهلال می‌تواند برایش مهم و تعیین‌کننده باشد.

خراسان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: