کد خبر: ۷۶۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
تعداد بازدید: ۲۷۴
استاندار تهران تاکید کرد: دیدگاه ما به شوراها دیدگاه قانون اساسی است و در این زمینه هیچ محدودیتی نداریم و شورای استان تهران اگر آمادگی دارد، می‌‌‌تواند در همه جلسات به عنوان نماینده مردم حضور داشته باشند.
جایگزینی خودروهای فرسوده راه حل آلودگی هوا/ نگاه ما به شورای شهر مبنی بر قانون اساسی است

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدحسین مقیمی در جلسه دیدار میان اعضای شورای استان تهران با استاندار که عصر امروز برگزار شد، با اشاره به جلسات متعددی که بامسئولان ذیربط صورت گرفته است، گفت: قصد داریم یک برنامه مدون چهار ساله برای استان تدوین کنیم و هرگونه مشکل و تبعیض احتمالی را نیز رفع کنیم. دیدگاه ما به شوراها دیدگاه قانون اساسی است و در این زمینه هیچ محدودیتی نداریم و شورای استان تهران اگر آمادگی دارد، می‌‌‌تواند در همه جلسات به عنوان نماینده مردم حضور داشته باشند.

وی با اشاره به مسایل اساسی ایران در سطوح ملی اظهار داشت: چهار موضوع است که در مقیاس ملی اهمیت دارد؛ بحث اول، اشتغال است. استانداری تهران باید ۱۲۶ هزار فرصت شغلی تا پایان کار دولت ایجاد کند و این امر نیازمند همکاری نزدیک بانک‌ها، همه دستگاه‌ها و سازمان‌های بی‌ربط مردم‌‌نهاد به خصوص شوراهای شهر است.

استاندار تهران معضل بعدی را کمبود آب دانست و تصریح کرد: در دیداری که وزیر نیرو داشتیم این مساله عنوان شد که ما کمبود آب داریم و باید با کم‌آبی خود را تطبیق داده و همه چیز را در این راستا اصلاح کنیم.

مقیمی ادامه داد: موضوع بعدی حمل و نقل ترافیک است. ۷۰ درصد آلودگی هوا مربوط به خودروها و اتوبوس‌های فرسوده است و به همین دلیل طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اعلام عمومی شده است و رییس‌جمهور ما را در این زمینه مکلف کرده است. با جایگزینی خودرو فرسوده می‌توان مشکل آلودگی را رفع کرد و از سوی دیگر، صنعت راه می‌افتد و همه برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده فعال خواهند شد.

وی با بیان اینکه شرایط در بافت‌‌های حاشیه نگران‌‌‌کننده است، خاطرنشان کرد: در بافت فرسوده وضعیات زندگی و مشاغل نازل بوده و امکانات محدود است و شرایط زندگی در بافت فرسوده نگران‌‌‌کننده‌تر است. ما قصد داریم ۱۰ الی ۱۵ سال طی دو مرحله بافت‌‌های فرسوده را بازآفرینی شهری کنیم. به دنبال این هستیم که ساختمان‌‌ها را مقاوم‌‌سازی کنیم و در این رابطه شوراهای شهر نقش اساسی برعهده دارند.

استاندار تهران به معضل آسیب‌‌های اجتماعی اشاره کرد و ابراز داشت: برای جمهوری اسلامی این درصد طلاق، بافت حاشیه‌ای و زندگی زیر خط فقر خوب نیست. باید به راستی در این مسایل ورود پیدا کرده و شاخص‌‌ها را ارزیابی کنیم و ببینیم مشکل جوانان چیست که ازدواج نمی‌‌کنند. خواهش می‌‌کنیم در این موضوع ما به کمک کرده و راه حل ارائه دهید. در حال حاضر شرایط بسیار ویژه است و در دولت شورای شهر و شهرداری همه به خوبی می‌‌توانند با هم کار کنند اما اگر این فرصت را از دست بدهیم، شرایط و وضعیت خوبی را از دست داده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: