کد خبر: ۷۶۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
تعداد بازدید: ۲۵۲
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: نمی‌توان برای حذف دهک‌های بالای پردرآمدی حساب و تراکنش مالی ۸۰ میلیون نفر را بررسی کرد؟
حذف دهک های پردرآمد طی ۳ ماه امکانپذیر نیست / چگونه می‌توان حساب و تراکنش مالی ۸۰ میلیون نفر را بررسی کرد؟

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تبصره ۱۴ بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۷، گفت: دولت خود را موظف می داند که تمامی قوانین موضوعه که برای قوه مجریه تعیین می شود را اجرا کند، اما گاهی مکانیزم اجرا به گونه‌ای است که قابلیت اجرای آن ضعیف است و آنچه که در کاغذ متن انشاء می شود امکان اجرا ندارد.

سخنگوی دولت دوازدهم با بیان اینکه چگونه می‌شود حساب و تراکنش مالی ۸۰ میلیون نفر را بررسی کرد، افزود: این اقدام می‌تواند آثار اقتصادی داشته باشد و امنیت اقتصادی را مخدوش کند.

وی با اشاره به اینکه در تبصره ۱۴ حکم شده که طی ۳ ماه یارانه بخش قابل توجهی از مردم حذف شود، افزود: دولت با این موضوع که یارانه پردرآمدها باید حذف شود، موافق است، اما روش و مکانیزم اجرا مبنی بر اینکه طی ۳ ماه بتوان دهک‌های پردرآمد را شناسایی کرد و به افرادی که مستحق دریافت یارانه هستند، پرداخت کرد، امکانپذیر نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اگر این سازوکار تعیین سه ماه اصلاح نشود، نمی‌توان یارانه دهک های پردرآمد را در این مدت زمان حذف کرد، تصریح کرد: برای اینکه در این زمان جامعه دچار مشکل نشود، مجلس امکان جابجایی از ردیف‌های هزینه ای غیرعمرانی را به دولت دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: