کد خبر: ۷۶۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
تعداد بازدید: ۵۶۹
توکیو قصد دارد بلندترین آسمان خراش چوبی و ضد زلزله جهان را بسازد. این برج چوبی که plyscraper نامیده می شود ،در قالب 70 طبقه و با هزینه ای 5.6 میلیارد دلاری ساخته خواهد شد .

توکیو قصد دارد بلندترین آسمان خراش چوبی و ضد زلزله جهان را بسازد. این برج چوبی که plyscraper  نامیده می شود ،در قالب 70 طبقه و با هزینه ای 5.6 میلیارد دلاری ساخته خواهد شد .

به گزارش خبرداغ به نقل از  به نقل از دیجیتال ترندز ، یک شرکت معماری در ژاپن قصد دارد با ترکیب دانش معماری و تکنولوژِ های هوشمند طرحی را به اجرا دراورد که از طریق آن ، بلندترین برج  هوشمند جهان را که در برابر زلزله های سنگین مقاومت می‌کند افتتاح کند .

این برج که قرار است ، با ارتفاعی بالغ بر 1هزار و 100 فوت ساخته شود ، تمام چوب خواهد بود . بر اساس اطلاعات منتشر شده از طوی تیم پروژه موسوم به W350  این طرح شامل آپارتمان های مسکونی  و فضاهای عمومی در چند طبقه است که با هتل، دفتر و فضای خرده فروشی ترکیب شده است.

ساخت بلندترین آسمان خراش  ضد زلزله جهان در توکیو

بر اساس اطلاعات و براوردهای اولیه هزینه این طرح بالغ بر  5.6 میلیارد دلار است . در طراحی این پروژه  تقریبا 2 برابر نسبت به ساختمان معمولی شیشه ای و فولادی هزینه خواهد شد اما جالب است بدانید هزینه های این پروژه به لطف تکنولوژی و پیشرفت های این حوزه، پایین تر از حد انتظار براورد شده است . برای مثال اگر قرار بود این پروژه حتی یک دهه پیش نیز ساخته شود هزینه هایی به مراتب سنگین تر طلب می کرد .

یکی از نکات قابل توجه در خصوص این پروژه موضوع افزایش ارتفاع این سازه است . درواقع احتمال می رود تا سال 2014 ارتفاع این سازه نیز بالاتر از حد فعلی باشد . یکی از اعضای تیم طراح این پروژه در خصوص این برج می گوید: در طرح کلی این پروژه، از  90 درصد  مواد چوبی ساخته شده است که دارای برس های فولادی پرتوی  هستند . این سیستم کمک می کند تا برج در برابر بالاترین حجم زلزله ها نیز مقاومت نشان دهد .

در سال 2010، ژاپن دستورالعمی صادر کرد که بر اساس آن شرکت های ساختمانی ملزم شدند برای افزایش مقاومت در برابر زلزله از چوب استفاده کنند .

جالب است که شرکت طراح این برج یک قدم فراتر رفته و از ترکیبی از چوب و مواد سازگار با طبیعت استفاده کرده است . رکورد قبلی بالاترین سازه چوبی مقاوم در جهان به یک ساختمان 11 طبقه در ایالات متحده تعلق داشت .

سیستم وای فای عمومی، سیستم آسانسورها، تصفیه زباله و پسماند هوشمند و مواردی مشابه از جمله امکانات هوشمندی هستند که این ساختمان را برای اغلب علاقه مندان به دنیای هوش مصنوعی جذاب کرده اند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: