کد خبر: ۷۶۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
تعداد بازدید: ۲۴۴
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در شورای راهبردی توسعه مدیریت سازمان تأکید کرد که بالا بردن شفافیت اداری با الکترونیکی کردن فرآیندها در دستگاه‌ها و سازمان‌ها امکان‌پذیر است و سازمان میراث‌فرهنگی در این زمینه پیشگام خواهد بود.
علی‌اصغر مونسان: سازمان میراث‌فرهنگی در بالا بردن شفافیت اداری با الکترونیکی کردن فرآیندها پیشگام خواهد بود

به‌ گزارش خبرداغ به نقل از  میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صبح امروز دوشنبه 30 بهمن 96 در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت این سازمان تأکید کرد: «نهادها و دستگاه‌ها برای رسیدن به رعایت حقوق شهروندی، شفافیت اداری و ارائه خدمات مطلوب به مردم و... راهی جز الکترونیکی کردن فرآیندهای خود ندارند. هرچقدر نهادها و دستگاه‌ها بتوانند بر بستر الکترونیک سوار شوند می‌توانند شفافیت اداری را بالا ببرند.»

او افزود: «همواره به معاون توسعه و مدیریت و سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری تأکید کردم که تا حد امکان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را به سمت الکترونیکی شدن پیش ببرند تا سرآمد سازمان‌ها و دستگاه‌ها در این حوزه باشیم.»

معاون رئیس‌جمهوری بیان کرد: «الکترونیکی کردن فرآیند‌ها علاوه بر اینکه مزیت‌هایی را برای مردم به‌همراه دارد باعث افزایش سلامت اداری می‌شود. از طرفی مدیران می‌توانند نظارت خود را بر زیرمجموعه‌ها افزایش دهند. تنها راهی که می‌تواند همه امور را یکپارچه کند الکترونیکی کردن فرآیندهاست.»

راه‌اندازی سیستم مدیریت فرآیندهای کسب‌و‌کار 

او بیان کرد: «اخیرا به مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان میراث‌فرهنگی پیشنهاد کردم که سیستمی به‌نام ”سیستم مدیریت فرآیندهای کسب‌و‌کار" را راه‌اندازی کنند تا تمام فرآیندها، تأخیرها، گردش امور و... در آن به نمایش در آید. این امر باعث می‌شود که همه بدنه این سازمان خود را تحت نظارت ببینند و اگر فرآیند زائدی وجود داشت بتوان آن فرآیند زائد را شناسایی و حذف کرد.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به لزوم ایجاد داشبورد مدیریتی یکپارچه برای سازمان میراث‌فرهنگی ادامه داد: «این داشبود علاوه بر افزایش تسلط مدیران بر امور در این سازمان، نظارت را آنلاین و لحظه‌ای می‌کند و سرعت عملیات و کیفیت کار را نیز بالا خواهد برد.»

او تصریح کرد: «معاونت توسعه و مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی و سایر معاونت‌های این سازمان باید بوروکراسی اداری را کاهش دهد. بعضی از فرآیندها در دستگاه‌ها و سازمان‌ها به عاملی برای اعمال قدرت فرد یا بخش تبدیل شده‌اند و این نقطه دقیقا همان نقطه‌ای است که در آن امکان رخ دادن فساد اداری وجود دارد. به‌همین دلیل تمام معاونت‌های سازمان میراث‌فرهنگی باید طول فرآیندها را به حداقل برسانند.»

مونسان خاطرنشان کرد: «در شرایطی که کشور به ایجاد اشتغال و کسب‌وکار نیازمند است لزومی احساس نمی‌شود که برای اعطای پروانه کسب‌وکار به افراد، با استعلام از تعداد بی‌شماری دستگاه، فرد را در چرخه بوروکراسی گرفتار کرد، آن هم زمانی که می‌توان این استعلام‌ها را به چند مورد تقلیل داد. سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آمادگی دارد در این زمینه پیشقدم شود تا موجبات کاهش بوروکراسی و افزایش کسب‌وکار را فراهم آورد.»

استاداران بهتر از مدیران و مسئولان ستادی بر امور استان‌های خود اشراف دارند 

او افزود: «وزیر کشور در اجلاس استانداران با رئیس‌جمهوری پیشنهاد کرد که تمام اختیارات در دو یا سه استان به‌صورت پایلوت به استانداران واگذار شود و استانداران در هر استان بیشتر امور را پیش ببرند. ما نیز معتقدیم که استانداران بهتر از مدیران و مسئولان ستادی بر امور استان‌های خود اشراف دارند و می‌توانند تصمیمات بِروزتر و بهتری اتخاذ کنند. اگر منع قانونی وجود نداشته باشد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آمادگی خود را برای سپردن اختیارات به استانداران در حوزه‌های مربوط به این سازمان اعلام می‌کند زیرا سپردن تمام کارها به ستاد باعث طولانی شدن فرآیندها می‌شود.»

این جلسه با حضور احمد دانیالی معاون توسعه و مدیریت، سعید اوحدی معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی، قدرت ابراهیمی مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست، علی حاجی‌شیزری سرپرست دفتر توسعه منابع انسانی و رفاه، محمدرضا روشناسان مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات، سید‌رزگار پوراحمدی سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، مرتضی شکوهی مدیرکل امور مجلس، محمد ثابت‌اقلیدی مدیرکل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، حسن صادقی معاون حوزه ریاست، سیدجواد وثوق مشاور اداری و استخدامی سازمان برنامه‌وبودجه، عبدالکریم شادمهر معاون اداری مالی و توسعه مدیریت پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: