کد خبر: ۷۶۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
تعداد بازدید: ۲۰۸
اشرف بروجردی:
نشست رونمایی از کتاب «زنان و دولت پس از انقلاب» نوشته پرستو سرمدی، بعد از ظهر امروز به همت اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی و با حضور صاحب نظران حوزه زنان برگزار شد.
درصورت غفلت از موضوع زنان نمی‌توانیم مدعی حرکت به سوی توسعه باشیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، اشرف بروجردی معاون رئیس‌جمهور در این همایش به اهداف کتابخانه ملی در راستای ایجاد فرصتی برای گفت‌وگو و شنیدن دیدگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: حاصل این گفت‌وگوها باید بتواند به عنوان رویکرد یا دیدگاه‌هایی در جامعه مطرح شود.

رئیس کتابخانه ملی بیان داشت: ما باید بررسی کنیم که وضعیت فعلی زنان در جامعه چگونه می‌تواند ارتقاء یابد چرا که توجه به موضوع زنان در شرایط امروز، امری اجتناب‌ناپذیر است و دیگر اینکه مطالبات نسل جوان و توجه به جایگاه زن مسلمان در عرصه بین‌الملل و توجه به ویژگی‌هایی که زنان مسلمان می‌توانند برای حضور پررنگ در اجتماع و سیاست از خود بروز دهند، بسیار مهم است

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر توجه به بحث زنان در جامعه مغفول بماند نمی‌توانیم حرکت به سوی توسعه را مدعی باشیم، اظهار کرد: ما باید بدانیم که زنان از چه جایگاهی باید برخوردار باشند و در ادامه رویه مطلوب را در این راستا پیدا کنیم.

بروجردی در تشریح راهکارهای بهبود وضعیت زنان به الزام اقداماتی از سوی دولت و ملت اشاره کرد و گفت: ملت از این جهت که در تعاملات خودشان می‌توانند تعریفی از این تعامل با زنان داشته باشند مورد توجه است و دولت هم در تخصیص منابع و اعمال رویکردها می‌تواند جایگاه مشخصی در این امر داشته باشد.

رئیس کتابخانه ملی با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی طی ۳۹ سال گذشته در امر توجه به موضوع زنان گفت: جمهوری اسلامی بحث زنان را همواره به عنوان دغدغه‌ای می‌دانسته، اما ما در این موضوع نتوانستیم به وفاق واحدی برسیم.

وی با بیان این پرسش که بین مدیران و آحاد جامعه و سیاستگذاران چه تعریفی را برای زنان به رسمیت می‌شناسیم، بیان داشت: در منشور حقوق زنان و قوانین مربوط به زنان باید رویکردی واحد داشته باشیم؛ چراکه ما اگر به این موضوعات نپردازیم، زنان در جامعه مورد توجه قرار نمی گیرند و وارد عرصه مدیریتی نخواهند شد.

بروجردی تصریح کرد: باید از دیدگاه ها و نظرات مختلف در موضوع زنان به عنوان فرصتی جهت طرح مساله و مباحثه در راستای دستیابی به رویکردی توسعه محور در جامعه بهره ببریم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به کتاب «زنان و دولت پس از انقلاب» و رویکرد تاریخی پرستو سرمدی در تالیف آن، از اقدام و دغدغه سرمدی در بحث زنان تشکر کرد و ادامه فعالیت او را در این زمینه خواستار شد.

وی با اشاره به رویکرد سرمدی در تالیف این کتاب بیان داشت: مولف سعی کرده همه قوانین و مقررات و اقداماتی که در طول دهه‌های گذشته در بحث زنان انجام شده را گردآوری و مقایسه کند و توانسته به یک برداشت و تحلیل از رویکرد مدیران نظام جمهوری اسلامی در بحث زنان برسد.

رئیس کتابخانه ملی تالیف این کتاب را به شرط توجه به همه جوانب موضوع اقدامی مفید ارزیابی کرد و بیان داشت: این تحلیل زمانی می‌تواند مفید باشد که ما به حرف طرفین بحث توجه کنیم، هم بحث سیاست‌گذاران و مدیران ارشد و هم بحث مطالبه‌گران این حوزه را بشویم و همه اینها باید مورد توجه قرار گیرد.

بروجردی به جامعه اسلامی و دینی ایران اشاره کرد و گفت: وجه دینی رویکرد مردم ما قابل توجه است و در کمترین مناسبات بین فردی نقش دین را نمی‌توان نادیده گرفت لذا بخشی از رویکرد ما باید متوجه به این مساله باشد که اگر به دین توجه شود آن برداشت به مردم هم تعمیم داده خواهد شد و درنتیجه به دغدغه مردم پاسخ داده می‌شود.

وی در پایان بیان داشت: اگر ما قرار است یک استنتاج از این کتاب به دست آوریم باید در تعامل با رویکرد عمومی جامعه باشد تا اینکه مفید واقع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: