کد خبر: ۷۶۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید: ۲۴۴
پلیس هند اعلام کرد دو نفر از کارمندان بانک پنجاب را که قربانی تقلب مالی ۱.۷۷ میلیارد دلاری شده، بازداشت کرده است.
دستگیری سه نفر درباره بزرگ‌ترین پرونده اختلاس تاریخ هند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا ، این دو نفر به نام‌های گوکولنات شتی و منوج خراط، به کمک برای دریافت تسهیلات اعتباری شرکت‌های مربوط به نیراف مودی- جواهر فروش میلیاردر هندی مظنون هستند.

دپارتمان مالیاتی هند در یادداشتی هشدار داد زیان بانک‌های هندی از وام‌ها و تضمین‌های اعتباری به آقای مودی و شریکش آقای چوکسی، می‌تواند به ۳ میلیارد دلار هم برسد.

پس از آن که بانک پنجاب - دومین وام‌دهنده بزرگ هند - اعلام کرد قربانی تقلب مالی بزرگی شده است، سهام آن دچار ریزش شد.

به نقل از رویترز، دفتر مرکزی تحقیقات هند نیز نفر سوم به نام همان بهات را بازداشت کرده است که به گفته منابع، رابط شرکت‌های مرتبط با مودی به شمار می‌رود. اعضای خانواده متهم در دادگاه از خود دفاع کرده‌ و خود را بی‌گناه خوانده‌اند.

بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ هند باعث افزایش نگرانی‌ها از سیستم اعتباری بانکی هند شده و در سیستم مالی این کشور اختلالاتی ایجاد کرده است.
بانک پنجاب که ارزش دارایی‌های آن به ۱۲۰ میلیارد دلار می‌رسد، پس از افشای این تقلب مالی در روز جمعه بیش از یک پنجم ارزش خود را از دست داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: