کد خبر: ۷۵۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
تعداد بازدید: ۳۵۳
مربی تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با بیان اینکه از تعلیق نشدن کشتی ایران علی رغم محرومیت ۲ ساله‌اش خوشحال است، گفت: این اتفاق اگر اینبار تکرار شود قطعا کشتی ایران تعلیق خواهد شد.
مربی تیم ملی کشتی آزاد امید ایران: ۲ سال محروم شدم اما خوشحالم/ این اتفاق دست ما نبود اما دامن ما را گرفت / تکرار شود نه ورزشکار و نه مربی، کشتی را محروم می‌کنند

به گزارش خبرداغ،مربی تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با بیان اینکه از تعلیق نشدن کشتی ایران علی رغم محرومیت ۲ ساله‌اش خوشحال است، گفت: این اتفاق اگر اینبار تکرار شود قطعا کشتی ایران تعلیق خواهد شد.

حمیدرضا جمشیدی در گفت و گو با ایسنا، درباره محرومیت دو ساله‌اش از حضور در مربیگری رقابت های بین‌المللی اظهار کرد: به خاطر اینکه کشتی ایران تعلیق نشد خیلی خوشحالم چرا که اگر امثال من هم نباشند مربیان دیگری هستند که جور تیم را می کشند و نتایج بهتری نیز از من کسب می‌کنند، اما اگر کشتی تعلیق می‌شد زحمات همه مربیان و کشتی‌گیران و زحمتکشان کشتی بر باد می‌رفت و ورزش ایران شدیداً متضرر می‌شد.

مربی تیم ملی امید افزود: همچنین خوشحالی دیگر من از بابت محرومیت اندک علیرضا کریمی است. چرا که اوایل خرداد ماه محرومیت ۶ ماهه او به اتمام می‌رسد و او می‌تواند در رقابت های مهم مثل بازی‌های آسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی برای ایران کشتی بگیرد. من هم ۲ سال محروم شدم و هر چند از این اتفاق ناراحت هستم اما مربیان زیادی در کشتی داریم که می‌توانند به خوبی برای کشتی مثمر ثمر باشند.

وی با تاکید بر اینکه قطعا تکرار اینگونه اتفاقات باعث تعلیق کشتی ایران و نه ورزشکار یا مربی خواهد شد، گفت: شک نکنید این بار اگر کشتی گیران ما یا ورزشکاران رشته‌های دیگر نیز مقابل ورزشکاران اسراییل حاضر نشوند، ورزشکار یا مربی محروم نمی‌شوند و این کشتی ایران یا رشته های دیگر هستند که محروم خواهند شد، چرا که نهادهای بین المللی ورزش و مخصوصا IOC بر روی این موضوع حساسیت زیادی پیدا کرده‌اند و اینبار نیز با تلاش های فدراسیون و رسول خادم کشتی تعلیق نشد.

جمشیدی تصریح کرد: از اینکه فدای کشتی و جوانان کشورم شدم اصلا ناراحت نیستم زیرا همه ما حاضریم برای کشورمان همه کار انجام دهیم اما اگر برای این موضوع چاره‌اندیشی نشود قطعا ورزش ایران متضرر خواهد شد.

مربی تیم ملی امید در پاسخ به این سوال که چرا از میان اعضای کادر فنی تیم امید تنها او با محرومیت مواجه شده است، گفت:چون من به عنوان کوچ در زمان مبارزه کریمی مقابل حریف روس، کنار تشک نشسته بودم. کشتی کریمی مقابل حریف روس یک فینال زودرس در مسابقات امیدهای جهان بود و کریمی با تجربه بالا خیلی خوب در حال اداره کشتی بود تا برتری خود را تا پایان حفظ کند اما در حالیکه بیش از یک دقیقه به پایان مبارزه مانده بود فهمیدیم کشتی‌گیر اسراییل بر خلاف انتظارها مقابل حریف آمریکایی به برتری رسید. در آن لحظه تنها چیزی که به ذهن من رسید این بود که اگر کریمی حریف روس را ببرد و آنوقت مقابل کشتی‌گیر اسراییل مبارزه نکند، کشتی‌گیر روس حذف می شود که آنوقت روس‌ها شدیدا پیگیر ماجرا می‌شوند و قطعا کشتی ایران را با محرومیت مواجه خواهند کرد.

وی افزود: بنابریان هر چه فریاد زدیم"علیرضا بباز" او اصلا نمی‌شنید تا اینکه مجبور شدم چلنج کنم. وقتی داور علت چلنج را از من پرسید گفتم صورت کشتی گیرم خونی شده است اما وقتی او فهمید دروغ می گویم به من کارت زرد داد که چرا بیهوده چلنج کرده ام. اما به هر حال از آن فرصت استفاده کردم و به کریمی گفتم باید ببازی تا به کشتی‌گیر اسراییل نخوری!

جمشیدی در پاسخ به این سوال که آیا انگیزه خود را کماکان با وجود این محرومیت سنگین حفظ خواهد کرد، گفت: قطعا همینطور است.حدود ۲۰ سال است که در کشتی حضور دارم و ۸ سالی می‌شود که مربیگری را که عاشقش هستم شروع کرده ام. من در سال هایی که کشتی می گرفتم یک مرتبه شدیداً تصادف کردم و ۲ مرتبه نیز رباط صلیبی پاره کردم و در مجموع خیلی از اتفاقات و بدشانسی‌ها باعث شد نتوانم در کشتی به حقم برسم. بدون هیچ حمایتی هم وارد مربیگری شدم چون عاشق این کار بودم و در این ۸ سال شب و روز زحمت کشیدم. وقتی که وارد مربیگری شدم به خودم گفتم هچکس کمکت نمی‌کند و از هیچ کجا حمایت نمی‌شوی. تنها خودتی و خودت اما من برنامه و هدف داشتم و شب و روز کار کردم و زحمت کشیدم. بدون هیچ حمایتی با نوجوانان و جوانان سال‌ها کار کردم و باز هم همین کار را با جدیت بیشتر ادامه خواهم داد چون عاشق کشتی هستم.

این مربی سازنده کشتی خاطرنشان کرد: ۲ روز پیش در رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ۲ شاگرد من موفق شدند با رفتن بر سکوی نخست و سوم اوزان ۷۹ و ۱۲۵ کیلوگرم قرار بگیرند و به تیم ملی برسند. این محرومیت ذره‌ای در جدیت و انگیزه من اثر نمی گذارد و حتی انگیزه ام را برای جدیت هر چه بیشتر افزایش داده است.

وی درباره توقع خود از فدراسیون کشتی گفت: مطمئن هستم خادم همه تلاشش را به کار گرفت تا جلوی تعلیق کشتی ایران و محرومت زیاد ما را بگیرد. او هیچوقت در کشتی کم‌کاری نکرده و نمی کند و برای اینکه کشتی تعلیق نشود زحمات زیادی را متحمل شد. خادم شبانه روز برای موفقیت کشتی زحمت می کشد اما به هر حال اتفاقی رخ داد که در دست هیچ کدام از ما نبود اما دامن ما را گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: