کد خبر: ۷۵۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
تعداد بازدید: ۱۸۱
۱۳ شهروند روسیه و سه نهاد روسی در پرونده تحقیقات پلیس فدرال آمریکا به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ متهم شده‌اند
هنوز ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه اثبات نشده؛ کاخ سفید می تواند نفس راحتی بکشد / ادامه تحقیقات پای ترامپ را به ماجرا باز خواهد کرد؟

به گزارش خبرداغ به نقل از بی بی سی، این ۱۳ فرد متهم هستند که با سفر به ایالات متحده، خود را به جای شهروندان آمریکایی جا زده‌اند تا در شبکه‌های اجتماعی وجهه عمومی دونالد ترامپ را در مقابل هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی او بالا ببرند.

رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده تحقیق درباره نقش روسیه در انتخابات آمریکا، سه نفر از متهمانی را که از آنها نام برده شده، به تلاش برای شنود و پنج نفر دیگر را به جعل هویت متهم کرده است.

به گفته بازرس ویژه، بعضی از متهمان از سیستم‌های کامپیوتری در آمریکا برای پنهان کردن مکان اصلی فعالیت خود در روسیه استفاده کرده‌اند.

او می‌گوید "متهمان، خود را جای شهروندان آمریکا جا زده و با هویت‌های جعلی در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در پی جذب مخاطبان آمریکایی بودند."

بر اساس گزارش اتهامی بازرس ویژه پرونده احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، این تلاش‌ها از دو سال قبل از انتخابات سال ۲۰۱۶ شروع شده بوده است.

به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی، این گزارش با این‌که بر خلاف ادعاهای پیشین، میان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه، ارتباطی برقرار نمی‌کند، با این حال می‌تواند بحث‌ها درباره نقش روسیه در انتخابات آمریکا را داغ‌تر کند.

خبرنگار ما می‌گوید گرچه کاخ سفید با این گزارش می‌تواند نفس راحتی بکشد اما به هرحال در این گزارش اشاره شده که نفوذ در انتخابات آمریکا ممکن است با کمک "ناخواسته" برخی افراد مرتبط با نامزد جمهوری‌خواهان انجام شده باشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، همواره موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و اتهام کمک مسکو به پیروزی خود را بی‌اساس دانسته است.

نهادهای امنیتی آمریکا نگران نفوذ روسیه در انتخابات‌های آینده هستند. سه روز پیش، مدیران سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده، در اظهارنظری مشترک، در مورد تلاش های روسیه برای دخالت در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در پاییز آینده هشدار داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: