کد خبر: ۷۵۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
تعداد بازدید: ۲۳۱
روحانی در نمازجمعه حیدرآباد هند:
رییس‌جمهور بر لزوم وحدت میان مسلمانان تاکید کرد و گفت: اگر ما مسلمانان باهم متحد بودیم رئیس‌جمهور امریکا جرات نمی‌کرد بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صیهونیستی اعلام کند.
مسلمانان وحدت داشتند، ترامپ جرات نمی‌کرد بیت‌المقدس را یایتخت رژیم صهیونیستی کند/بزرگترین وظیفه ما ایجاد مهربانی و وحدت در میان انسان‌ها است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در نماز جمعه حیدرآباد گفت: با بیان اینکه امروز در نماز جمعه حیدرآباد شرکت کردیم تا بگوییم صدای و هدف ما در دنیای اسلام یکی است. ما مسلمانان در روز جمعه هر هفته، نماز جمعه می‌خوانیم. نماز جمعه، نماز وحدت و اتحاد میان همه مسلمانان جهان است و اگر نماز جمعه‌ای وحدت مسلمانان را به هم بریزد و ایجاد تفرقه کند قطعا به آن هدف واقعی نماز جمعه اسلام دست نیافته است.

وی اضافه کرد: نه تنها ما مسلمانان باید برادر باشیم و با مهربانی و رحمت با یکدیگر رفتار کنیم بلکه مسلمانان باید مایه رحمت برای همه جهانیان باشند. پیامبر اسلام (ص) تنها مسلمانان را هدایت نکرد بلکه علم و اخلاق و مسیر انسانیت را برای همه مردم جهان به ارمغان آورد.

رئیس‌جمهور بیان اینکه درباره پیامبر اسلام(ص)، قرآن می‌گوید پیامبر(ص)، رحمت برای همه مردم و عالمیان بود، اظهار داشت: ما مسلمانان خیر و رحمت را برای همه مردم جهان می‌خواهیم. ما در دعای خود می‌گوییم خدایا همه فقرا را و هر کس در جهان که در فقر و گرسنگی است، نجات بده.

روحانی با بیان اینکه اگر اسلام به معنای واقعی کلمه به مردم عالم معرفی شود همه جهانیان به این دین رحمت عشق می ورزند، تصریح کرد: اگر امروز در دنیای اسلام مشکل تفرقه و اختلافی می‌بینیم، نشان از آن است که به اسلام واقعی و مفهوم واقعی قرآن واقف نشده‌ایم. اینکه ما در برخی از کشورهای اسلامی خشونت یا اختلاف مشاهده می‌کنیم، نشات از آن می‌گیرد که نسل جوان‌مان را به اسلام واقعی هدایت نکرده‌ایم.

وی با اشاره به تصمیم ترامپ درباره قدس اظهار داشت: ما راهی جز وحدت و اتحاد همه مسلمانان در سراسر گیتی نداریم. اگر ما مسلمانان باهم متحد بودیم رئیس‌جمهور امریکا جرات نمی‌کرد بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صیهونیستی اعلام کند. اگر ما مسلمانان باهم متحد بودیم رژیم غاصب صیهونیستی جرات نمی‌کرد هر روز به حقوق مسلمانان فلسطین تجاوز کند.

رییس‌جمهور ادامه داد:‌ دولت و حکومت جمهوری اسلامی ایران متعقد است راهی جز وحدت و اتحاد و برادر میان مسمانان وجود ندارد. راه نجات ما این است که همه ما فرقه‌های اسلامی را به رسمیت بشناسیم. ما همه اگر رودخانه‌های مختلف هستیم اما آب این رودخانه از یک چشمه است و به یک اقیانوس منتهی خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه ما باید آستانه تحمل خودمان را بالا ببریم به تمام مسلمانان و انسان‌ها در سراسر جهان احترام بگذاریم، خاطرنشان کرد: قرآن به ما می‌گوید شما مسلمانان باید بگونه‌ای رفتار کنید که برای همه جهانیان الگو شوید. قرآن می‌گوید شما ملت مسلمان باید گواه برای جهان باشید دشمنان اسلام نمی‌خواهند ما باهم متحد باشیم اما ساختمان این مسجد به ما می‌گوید مردم این منطقه و مردم هند وایران در تمدن و علم و در برادری در کنار یکدیگر بوده‌اند.

وی افزود:‌ آنچه ما در آثار تمدنی در حیدرآباد می‌بینیم نشان از آن است که قرن‌ها مردم این سرزمین با مردم ایران متحد بوده و در کنار یکدیگر بودند و از فرهنگ یکدیگر بهره می‌بردند. مردم ایران علاقه خاصی به مردم این سرزمین دارند و مردم هند پیوند و رابطه قلبی با مردم دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما باید روز به روز رابطه این دو ملت را قوی‌تر کنیم، ابراز داشت: دولت ایران آمادگی دارد و امیدواریم دولت هند نیز اعلام آمادگی کند تا بتوانیم رفت و آمد دو ملت را از نظر ویزا آنچنان آسان کنیم تا مردم دو کشور به سرزمین یکدیگر سفر کنند.

روحانی با بیان اینکه ایران اعلام می‌کند با توجه به منابع غنی نفت و گاز، تامین‌کننده نفت و گاز هند خواهد بود، عنوان کرد: ایران اعلام می‌کند از طریق بندر چابهار راه و مسیر ترانزیت برای دولت و ملت هندوستان برای آسیای مرکزی و اروپا باشد. معتقدیم ملت بزرگ ایران و هند در صنعت، معدن و تکنولوژی آنچنان در کنار هم باشند که منافع یکدیگر و منطقه را تامین کنند.

وی با بیان بر اینکه همه ما می‌دانیم بزرگترین نعمت خدا امنیت است و باید ثبات و امنیت را در کشورهای خودمان و منطقه ایجاد کنیم، یادآور شد: ما باید به همه ملت‌های مسلمان کمک کنیم و آماده کمک نیز هستیم. ما به ملت عراق و سوریه کمک کردیم تا از خشونت و جنگ و خون‌ریزی رهایی پیدا کنند. اگر خون یک بی‌گناه بر روی زمین ریخته شود همه ما مسئول هستیم و اگر یک نفر از مرگ نجات دهیم، انسانیت را نجات داده‌ایم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: ما از امنیت و ثبات در هندوستان خوشحال هستیم و دوست داریم در میان مردم از هر دین و مذهب و عقیده‌ای وحدت و اتحاد و ثبات و برادری برقراری باشد. این مردم و سرزمین اگرچه دارای اعتقادات و عقاید مختلف هستند ولی معنویت برای همه ادیان و فرق در این سرزمین اهمیت دارد.

روحانی با اشاره به اقدام ترامپ در ایجاد محدودیت برای ورود تبعه برخی کشورها به آمریکا عنوان کرد: ما آنهایی که برخی از ملت‌های مسلمان اجازه ویزا نمی‌دهند و مسلمانان را تروریست می‌خوانند محکوم می‌کنیم. همه مسلمانان در نمازشان بسم الله الرحمن الرحیم می‌گویند و در زندگی‌شان دوستی و مهربانی و الفت و اخوت است. همه دنیا بدانند ما مسلمانان مهمترین سرمایه‌مان اخلاق است. پیامبر اسلام (ص) به ما می‌گوید تنها نگاه به سجده و رکوع نکنید و تنها نماز خواندن نیست بلکه به راست‌گویی و صدق و ادای امانت نگاه کنید. پیامبر (ص) می‌گوید اسلام واقعی را در صدق و امانتداری ببینید.

وی با بیان اینکه ما راهی جز اخلاق و سیره پیامبر اسلام (ص) نداریم، گفت: راه نجات ما اخلاق محمدی (ص) است. دیگران می‌خواهند مسلمانان را تحقیر کنند. ما مسلمانان در طول تاریخ، دارای عظمت و علم و تمدن بودیم و آینده جهان نیز از آن مسلمانان خواهد بود. ما از دید قرآن مجید معتقدیم نور اسلام و نور الهی خاموش نخواهد شد. شیعه و سنی یک هدف دارند و آن، نام بلند پیامبر (ص) در جهان است. بزرگترین وظیفه ما ایجاد مهربانی و وحدت در میان انسان‌ها است.

 

رئیس‌جمهور اضافه کرد: امام حسین(ع) به ما آموخت که اگر کسی هم دین نداشته باشد باید آزادمرد باشد. با وجود همه دشمنی ها نسبت به اسلام ، آینده از آن اسلام و آسیا و تمدن بزرگ در پایان این قرن از آن قاره آسیا خواهد بود و ایران و هندوستان در کنار یکدیگر خواهند بود.زنده‌باد اسلام، زنده‌باد هندوستان و زنده‌باد ایران.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
سخنان تیلرسون بی ادب وزیرخارجه آمریکا شرم آوربود.
تیلرسون بی ادب وزیرخارجه آمریکا پای خود را از گلیمش درازترکرد.
سازمان های بین المللی دهان سگ هارشان را درآمریکا، اروپا، عربستان واسرائیل ببندند.
ازدبیرکل سازمان ملل می خواهد که دهان سگ هارشان را درآمریکا، اروپا، عربستان واسرائیل ببندند.
از رئیس شورای امنیت سازمان ملل می خواهد که دهان سگ هارشان را درآمریکا، اروپا، عربستان واسرائیل ببندند.
از رئیس شورای حقوق بشرسازمان ملل می خواهد که دهان سگ هارشان را درآمریکا، اروپا، عربستان واسرائیل ببندند.
هیچ کشوری نمی تواند برای ایران شرط و شروط تعیین کند.
هرگز درمقابل آمریکا واروپایی ها تسلیم نمی شویم.
آمریکا شریک جنایات تروریست های تکفیری درسوریه ومنطقه است.
آمریکا ازسال 2003 تاکنون به همراه ناتو به افغانستان خیانت کرد/ القاعده واقعی نیست.
مبارزه با آمریکا وهم پیمانانش، دفاع ازاسلام است.
برخی کشورهای عربی، برخی کشورهای اروپایی، ترکیه و رژیم جعلی صهیونیستی به سرکردگی آمریکا ازسال 2011 تاکنون که قوانین بین الملل، حقوق بین الملل و حقوق بشر را رعایت نمی کنند.
آمریکا ازسال 2011 تاکنون با کمک های کشورهای عربی و کشورهای اروپایی داعش را مدیریت می کند.
آمریکا وترکیه داعش را به شرق سوریه می فرستند.
داعش ازسال 2011 تاکنون نفت سوریه وعراق را به ترکیه برد.
خانواده رجب طیب اردوغان ازسال 2011 تاکنون ازفروش نفت سوریه وعراق توسط داعش سود می برند.
داعش های ترکیه درسوریه چه می کنند.
مهرهای ترکیه درگذرنامه های اعضای داعش + ویدئو
آتش داعش ترکیه را خواهد گرفت.
افشاگری عضوداعش: مرزهای ترکیه برای ما بازاست.
اروغان یک دروغگوست و دروغ های زیادی گفته است.
مجروحان داعش درترکیه درمان می شوند + عکس
خودروهای سعودی درموصل چه می کنند+ عکس
سند حمایت آ سعود واردن ازداعش.
آلمان تروریست پروراست!
اروپا حامی تروریسم است.
اروپا درحال کمک به تروریسم است.
آمریکا ازسال 2011 تاکنون نیروی هوایی داعش درسوریه وعراق است.
ائتلاف آمریکایی نیروی هوایی داعش شده است.
حملات هوایی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا نفرت مردم سوریه وعراق ازآمریکا را افزایش می دهد.
ائتلاف بین المللی روی اسرائیل را سفید کرده است.
ائتلاف بین المللی با بمبران وحشیانه مردم سوریه وعراق روی اسرائیل را سفید کرد.
ائتلاف بین المللی با داعش مبارزه نمی کند.
ائتلاف بین المللی متهم به حمایت ازداعش درسوریه وعراق است.
ائتلاف بین المللی قوانین بین الملل، حقوق بین الملل و حقوق بشر را زیر پا گذاشت.
آمریکا به علت جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت درسوریه، عراق، افغانستان، یمن ومنطقه باید محاکمه شود.
هرنطامی خارجی تحت امرآمریکا که وارد سوریه، عراق، افغانستان، یمن ومنطقه شود دشمن محسوب می شود.
ائتلاف آمریکا ازداعش حمایت می کند.
واشنگتن اصلی ترین تامین کننده سلاح داعش درسوریه، عراق، افغانستان، یمن، منطقه وجهان است.
کاخ سفید با داعش هماهنگ است.
کاخ سفید پدرداعش است.
کاخ سفید ازداعش حمایت نظامی می کند.
سیاست های بی شرمانه، نادرست وغلط کشورهای غربی موجب رشد تروریسم درمنطقه وجهان شده است.
کاخ سفید ازسال 2003 داعش را به وجود آورد.
کاخ سفید باعث پیدایش داعش شد.
کاخ سفید با داعش مهرمان است.
دوستان کاخ سفید حامی داعش درمنطقه وجهان هستند.
آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2003 تاکنون به همراه اروپا درسایه سکوت سازمان های بین المللی ازتروریسم تعیین دولت های منطقه استفاده می کند.
آمریکا جنایتکارشماره یک ژاندارم منطقه نیست که بخواهد برای دیگردان تعیین تکلیف کند.
بیش از999 مورد نقض حقوق بشر درعراق، افغانستان، پاکستان، لیبی، نوارغزه، فلسطین، لبنان، سوریه، یمن ومنطقه توسط نیروهای آمریکایی ازسال 2003 تاکنون
نظامیان آمریکایی به همراه نیروهای اروپایی ازسال 2000 تاکنون در افغانستان بیش از999 بار حقوق بشر را نقض کردند.
نه تنها مردم ایران، مردم منطقه خاورمیانه و بلکه مردم دنیا جنایات وحشیانه وغیرانسانی آمریکا وهم پیمانانش را فراموش نمی کنند.
ومجامع حقوق بشری ازسال 2003 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
و این درحالی است که مدعیان حقوق بشر، سازمان های مدعی دفاع ازحقوق بشر و سازمان های بین المللی ازسال 2003 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه و غیرانسانی آمریکا ومتحدانش کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند.
بیش از 999 هزارمورد نقض قوانین المللی، نقض حقوق بین المللی و نقض حقوق بشر درعراق، افغانستان، پاکستان، لیبی، نوارغزه، فلسطین، لبنان، سوریه، یمن ومنطقه توسط نیروهای آمریکایی ازسال 2003 تاکنون درسایه سکوت مدعیان حقوق بشر، سازمان های مدعی دفاع ازحقوق بشر و سازمان های به اصطلاح بین المللی، همچنان نیز ادامه می دهد.
نظامیان آمریکایی به همراه نیروهای اروپایی درسایه سکوت سازمان های بین المللی ازسال 2003 تاکنون در افغانستان بیش از 999 هزار بار قوانین بین الملل، حقوق بین الملل و حقوق بشر را نقض کردند وهمچنان نیز ادامه دارد.
دربرابراشغالگری آمریکا به همراه اروپایی ها سکوت نمی کنیم.
آمریکا و اروپایی ها همچنان حامی گروهک تروریستی منافقین هستند.
آمریکا و اروپایی ها همچنان حامی تروریسم هستند.
آمریکا و اروپایی ها همچنان حامی القاعده هستند.
آمریکا و اروپایی ها همچنان حامی طالبان هستند.
آمریکا و اروپایی ها همچنان حامی داعش هستند.
آمریکا و اروپایی ها همچنان حامی جبهه النصره هستند.
آمریکا و اروپایی ها همچنان حامی تروریست ها درسوریه هستند.
آمریکا و اروپایی ها همچنان حامی تروریست های داعش درسوریه، لبنان، عراق، یمن، افغانستان، منطقه وجهان هستند.
آمریکا و اروپایی ها همچنان حامی گروه های تروریستی درمنطقه وجهان هستند.
آمریکا و اروپایی ها همچنان حامی مخالفان سوری هستند.
آمریکا و اروپایی ها همچنان حامی ارتش آزاد سوریه هستند.
داعش وآمریکا یکی هستند.
آمریکا ثابت کرد که حامی داعش است.
داعش و اروپایی ها یکی هستند.
اروپایی ها ثابت کردند که حامی داعش هستند.
اعتقادی به آمریکا واروپایی ها نداریم.
آمریکا به همراه اروپایی ها تاکنون هیچگاه به قوانین بین المللی، حقوق بین المللی و حقوق بشر احترام نمی گذارند.
آمریکایی ها و اروپایی ها ازکاری که درعراق، افغانستان، لیبی، سوریه، یمن ومنطقه انجام دادند پشیمان می شوند.
اروپا بهشت گروهک تروریستی منافقین است.
چرا سران بی ادب انگلیس، فرانسه و آلمان عذرخواهی نمی کنند!؟
ارتباط اروپایی ها با گروه های تروریستی منافقین آشکاراست.
وهابیت منبع اصلی تروریسم بین المللی است.
خدمت بزرگ آل سعود به شیطان بزرگ!
چرا مردم دنیا عربستان سعودی را به رژیم کودک کش صهیونیستی تربیح می دهد؟ عربستان سعودی فرقی با رژیم جعلی صهیونیستی ندارد/ عربستان دریمن کودک می کشد.
رژیم آل سعود را یک گروه تروریستی می دانیم.
ریاض باید پاسخگوی دخالت خود درامور کشورها باشد.
عراق به نظامیان خارجی به سرکردگی آمریکا نیازندارد.
افغانستان به نظامیان خارجی به سرکردگی آمریکا نیازندارد.
سوریه به نظامیان خارجی به سرکردگی آمریکا نیازندارد.
هیچ کشوری به نظامیان خارجی به سرکردگی آمریکا نیازندارد.
آمریکا جنایتکارشماره یک خودش داعش را وارد عراق، سوریه، یمن، افغانستان ومنطقه کرده است.
آمریکا جنایتکارشماره یک باید پاسخگوی دخالت خود درامور کشورها باشد.
آمریکا جنایتکارشماره یک عناصر داعش را با کمک های مالی عربستان سعودی، امارات وبحرین دراردن آموزش داده است.
چرا دبیرکل بی ادب سازمان ملل، نفت داعش را تحریم نمی کند؟
چرا رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل، نفت داعش را تحریم نمی کند؟
چرا سران بی ادب اتحادیه اروپا، نفت داعش را تحریم نمی کند؟
داعش ازسال 2011 تاکنون چگونه با نفت قاچاق، سلاح وارد می کند؟ توسط آمریکا، اروپایی ها، رژیم صهیونیستی وترکیه!
شرکت فناوری آمریکایی ازداعش حمایت می کنند.
جنگ عراق، سوریه اشتباه وحشتناک آمریکا وهم پیمانانش بود.
بحران درسوریه به علت دخالت های غرب ایجاد شد.
تا وقتی که آمریکای اشغالگر درسوریه حضور دارد بحران این کشورحل نخواهد شد.
فقط مردم سوریه حق دارند درباره سرنوشت بشاراسد تصمیم بگیرند، آمریکا ومتحدانش
آمریکا وهم پیمانانش مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت درسوریه شده اند.
برخی اعضای شورای امنیت سازمان ملل درپی نجات گروه های تروریستی درسوریه هستند.
حمایت قدرت های جهانی ازتروریسم موجب ناامنی درعراق، سوریه ومنطقه شد.
جنگ عراق، یمن، سوریه با پول عربستان تامین می شود/ وهابیت آبروی اسلام برده است.
تاکید یمنی ها برمقابله عملی با رژیم متجاوزعربستان سعودی.
حتی ازیک وجب خاک یمن نمی گذریم.
ازآمریکا وآل سعود انتقام می گیریم.
حمایت آمریکا ومتحدانش ازتکفیری ها صدای مردم دنیا را درآورد.
داعش ازسال 2011 تاکنون به سرکردگی آمریکا نفت سرقت سوریه وعراق را از طریق ترکیه به اروپایی ها و اسرائیل می فروشد.
داعش چقدرنفت فروخته است؟
داعش سالی یک میلیارد دلارنفت می فروشد.
اعتراض به سرقت ترکیه وداعش ازنفت عراق.
ترکیه ازداعش نفت می خرد.
آمریکا ازداعش نفت می خرد.
اروپا ازداعش نفت می خرد.
80 میلیون بشکه نفت داعش درترکیه مصادره شد.
جمعه 26 شهریور 1395 ترکیه و ارتش آزاد با تجهیزسنگین وارد شهرک راعی درشمال سوریه شدند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: