کد خبر: ۷۵۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
تعداد بازدید: ۲۹۰
روحانی در دیدار نخبگان، علمای دینی و رهبران جامعه اسلامی حیدرآباد:
رئیس‌جمهور، پیام ملت ایران را پیام دوستی و روابط نزدیکتر با ملت بزرگ هندوستان دانست و با تاکید بر اینکه ما خواهان روابط صمیمانه‌تر و نزدیکتر دو ملت بزرگ ایران و هندوستان در تمامی زمینه‌ها هستیم، اظهار داشت: ایران و هندوستان پیوند تاریخی و فرهنگی، فرای روابط سیاسی و اقتصادی دارند و این ریشه تاریخی و فرهنگی دو ملت، یکی است.
ایران و هندوستان پیوند تاریخی و فرهنگی دارند/ ادیان برای استقرار خوبی‌ها و حذف مفاسد آمده‌اند

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی شامگاه پنجشنبه در دیدار نخبگان، علمای دینی و رهبران جامعه اسلامی حیدرآباد، با بیان اینکه مسلمانان با هم برادرند و اسلام برای سعادت همه انسان‌ها است، تصریح کرد: ادیان برای استقرار خوبی‌ها و حذف مفاسد آمده‌اند و مسلمانان در این زمینه وظیفه دینی دارند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه فرامین اسلامی فرادینی است؛ اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمود اگر مظلومی طلب کمک کند و یاری‌اش نکنید، در مسیر اسلام نیستید. مسلمانان با هم برادرند و اسلام برای سعادت همه انسان‌ها است.

وی یادآور شد: استعمارگران رابطه‌ای غیر منصفانه با جوامع اسلامی ایجاد کردند؛ منابع آنها را بردند و فرصت توسعه ندادند. امروز وظیفه سنگینی بر دوش نخبگان و روحانیون است؛ مبادا دنیای صنعتی بار دیگر در سایه فناوری ارتباطات سرمایه اعتقادی و فرهنگ ما را غارت کند.

روحانی تاکید کرد: ادیان برای استقرار خوبی‌ها و حذف مفاسد آمده‌اند و مسلمانان در این زمینه وظیفه دینی دارند.

وی با بیان اینکه ریشه تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و هند، یکی است، گفت: نسل جوان مقصر نشناختن واقعیت‌های دین نیست، مبلغان دینی باید کوتاهی‌‌ها و ضعف‌ها را جبران کنند. اسلام، امروز هم به خوبی می‌تواند تمام نیازهای زندگی ما را تامین کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: