کد خبر: ۷۵۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۲۵۱
نماینده تام‌الاختیار استاندار خوزستان در امور حقوق شهروندی:
دبیر اولین همایش حقوق شهروندی استان خوزستان با بیان اینکه مردم خوزستان، درد هوا، نفس کشیدن و زندگی ابتدایی را دارند، گفت: اگر این مردم در ادارات هم مورد بی‌مهری قرار بگیرند، مشکلی بر مشکلات آنها افزوده می‌شود.
مردم خوزستان، درد هوا، نفس کشیدن و زندگی ابتدایی را دارند
به گزارش خبرداغ ، پروانه ولوی در اولین همایش حقوق شهروندی استان خوزستان که امروز (پنجشنبه 26 بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از آذرماه سال گذشته با رونمایی از منشور حقوق شهروندی، رئیس جمهور این منشور را به طور رسمی وارد عرصه اجتماعی کرد و استان‌ها موظف شدند حداکثر تلاش خود را برای اجرای این منشور و فرمان انجام دهند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای منشور حقوق شهروندی، بنای ما بر اجرای صرف برنامه‌ها بدون لحاظ بحث علمی و توجه به مقدمات آن از قبل نبود و بنابراین از زمانی که این مسئولیت را عهده‌دار شدم، بنا را بر شناسایی جامعه هدف اجرای منشور حقوق شهروندی گذاشتیم.

نماینده تام‌الاختیار استاندار خوزستان در امور حقوق شهروندی ادامه داد: بر همین اساس در هشت شهر بزرگ و تعدادی از شهرهای کوچک استان، نیازسنجی انجام شد تا به طور اصولی شناسایی کنیم که چه نیازهایی برای خوزستان در حوزه حقوق شهروندی در اولویت است و چه کسانی باید در اولویت حقوق شهروندی دیده شوند.

ولوی افزود: بنابراین به طور روشن و مشخص بر اساس نیاز اجتماعی جامعه خوزستان، دسته‌بندی‌هایی صورت گرفت تا همه جامعه هدف متناسب با نیازهای خود طی مراحل مختلف در این دسته‌بندی دیده شوند و پس از آن راه‌های آغاز اجرای منشور حقوق شهروندی را احصا کنیم که یکی از راه‌های آن همین همایش امروز است.

وی با بیان اینکه آموزش حقوق شهروندی باید از میان مسئولان و ادارات استان که رابطه مستقیمی با مردم دارند، آغاز شود؛ عنوان کرد: اگر چنین کاری را آغاز کنیم و رضایت ارباب رجوع را در ادارات داشته باشیم، از آلام و دردهای مردم تا حدودی کاسته خواهد شد.

دبیر اولین همایش حقوق شهروندی استان خوزستان با اشاره به آلودگی هوای استان و پدیده ریزگردها اظهار کرد: مردم ما دردمند هستند. امروز مردم خوزستان، درد هوا، نفس و یک زندگی ابتدایی را دارند.

به گزارش ایسنا، ولوی ادامه داد: اگر این مردم در ادارات هم مورد بی‌مهری قرار بگیرند، بار و مشکلی بر بارها و مشکلاتی که بر دوش آنان است، افزوده می‌شود. اگر بخواهیم برای اجرای منشور حقوق شهروندی، کار خود را آغاز کنیم باید از همین نقطه شروع کنیم و با ارباب رجوع درست حرف بزنیم و ارباب رجوع را درست ببینیم و حق آنها را پایمان نکنیم و خودمان به زخم خودمان نمک نپاشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: