کد خبر: ۷۵۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
تعداد بازدید: ۲۸۶
هفته اول مسابقات گروهی لیگ قهرمانان در منطقه غرب‌آسیا در شرایطی برگزار شد که از ٤ نماینده ایران این فقط پرسپولیس بود که توانست برنده شود.
پرسپولیس خوب، استقلال کم‌تجربه/ تراکتورسازی؛ تیم جوان و مربی تازه‌وارد و بحث زمانبه گزارش خبرداغ،هفته اول مسابقات گروهی لیگ قهرمانان در منطقه غرب‌آسیا در شرایطی برگزار شد که از ٤ نماینده ایران این فقط پرسپولیس بود که توانست برنده شود. استقلال در لحظات آخر مسابقه‌اش از شکست گریخت و تراکتورسازی و ذوب‌آهن مقابل حریفان باختند! در ادامه تحلیل بازی‌های ٤ نماینده ایران در هفته اول آمده است:

 

پرسپولیس؛ همه چیز خوب
پرسپولیس آماده‌ترین و بهترین تیم فوتبال ایران در سال‌های اخیر است که زیرنظر برانکو فوتبال تماشاگرپسند و قابل احترامی هم بازی می‌کند. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد آنالیز بسیار خوبی هم از سوی کادرفنی برای رویارویی با حریفان آسیایی انجام شده و بازی با نسف قارشی نشان داد تیم برانکو با اطلاع کامل از نقاط ضعف و قوت حریف وارد بازی شد. البته هماهنگی بسیار خوب بازیکنان و فوتبالی با بلوغ تاکتیکی هم به حریف ازبکستانی دیکته شد و خوشبختانه پرسپولیس توانست با ٣ گل حریف خود را در حضور تماشاگران شکست بدهد. برخلاف فصل قبل رقابت‌ها خوشبختانه پرسپولیس با هیچ تیم عربستانی هم‌گروه نیست و به این ترتیب ٣ بازی خانگی هم برگزار می‌کند که به نظر من باید امتیاز حداکثری را از این مسابقات با کمک هواداران کسب کند. این پرسپولیس زیرنظر برانکو‌ سال گذشته به جمع ٤ تیم برتر مسابقات راه پیدا کرد و با توجه به تجربه‌ سال قبل‌، امسال هم به نظر من می‌تواند اگر بدشانسی نیاورد، حتی فینالیست شود.


استقلال؛ نیاز به تجربه کسب‌کردن دارد
استقلال تیم جوانی است که البته از چند بازیکن باتجربه هم در ترکیب خود استفاده می‌کند. منتهی بحث اینجاست که این تیم در گروه مرگ قرار دارد و کارش برای صعود به دور حذفی واقعا سخت است. همه می‌دانیم که استقلال لیگ را با بحران شروع کرد و هفته‌ها با مشکلات عدیده روبه‌رو بود و بسیاری از خریدهای ابتدای فصل هم نتوانستند بازدهی لازم را در ترکیب تیم داشته باشند و از تیم رفتند. نبودن یک مهاجم شش دانگ در خط حمله مدت‌هاست که این تیم بزرگ را آزار می‌دهد. با این وجود نباید فراموش کنیم با حضور شفر در رأس کادرفنی تحول بزرگی در تیم به وجود آمد و از نظر سازمان دفاعی، پاسکاری و امور تاکتیکی اتفاقات خوبی رخ داد. با این حال کار برای استقلال راحت نیست و در همین بازی با الریان هم در لحظات آخر از شکست فرار کردند. استقلال نیاز دارد در بازی‌های بعدی با تمرکز و آرامش بیشتری در مقابل حریفان قرار بگیرد و به راحتی امتیاز از دست ندهد. دراین صورت می‌توانیم امیدوار به موفقیتشان باشیم.


تراکتورسازی؛ تیم جوان و مربی تازه‌وارد و بحث زمان
ارتغرول ساغلام مدت کمی است که هدایت تراکتورسازی را برعهده گرفته است و نباید انتظار داشت که از همین ابتدا کارهای بزرگی انجام دهد. او نیاز به زمان دارد و برای این‌که تیمش را بسازد، همه هواداران و بازیکنان باید حمایت قاطع از برنامه‌هایش داشته باشند. تراکتورسازی هم البته قرعه‌اش در لیگ قهرمانان آسان نیست. جوان‌بودن تیم و اضافه‌شدن چندین بازیکن جدید به ترکیب هم عملا باعث شده هماهنگی صد‌درصدی وجود نداشته باشد و به همین خاطر انتظارات از تراکتورسازی باید بجا باشد. همه باید صبر کنیم تا ببینیم ساغلام در چه بازه زمانی مشکلات را حل خواهد کرد ولی با توجه به تیم جوان و هواداران پرشور می‌توان امید داشت که در بازی‌های بعدی نتایج بهتری کسب شود.


ذو‌ب‌آهن؛ نباید بد ببازد
ذوب‌آهن یکی از حرفه‌ای‌ترین باشگاه‌های فوتبال ایران است. بازیکنان جوان بسیار خوب در کنار هم و باتجربه زیرنظر امیر قلعه‌نوعی انصافا خوب کار کرده‌اند و این انتظار وجود دارد که آنها بتوانند از گروه خود صعود کنند. درست است که فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما فوتبال شناور ذوب‌آهن در کنار دانش کادرفنی این قابلیت را دارد که برتری خود را به رخ حریفان بکشد. منتهی اشتباهات فردی و غفلت‌های تاکتیکی زیادی در طول مسابقات این تیم دیده می‌شود که در بازی اول الدحیل قطر از همین اشتباهات استفاده کرد و با نتیجه ٣ بر یک آنها را شکست داد. ‌ای ‌کاش در امور دفاعی برای مسابقات آسیایی تمریات ویژه‌تری در نظر گرفته شود تا ضعف‌ها برای ٥ بازی باقیمانده دور گروهی برطرف شود.

روزنامه شهروند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: