کد خبر: ۷۵۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید: ۲۴۹
عراقچی موضوع مذاکرات با سرگئی ریابکوف همتای روس را 'برجام و تحولات ناشی از سیاست های آمریکا' عنوان کرد و گفت: تعاملات دیگران با آمریکایی برای ما اهمیتی ندارد، موضع ما روشن است. برجام بدون یک کلمه کم و یک کلمه زیاد باید اجرا شود.
عراقچی: برجام بدون یک کلمه کم و یک کلمه زیاد باید اجرا شود
به گزارش خبرداغ ، سید عباس عراقچی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما امروز میزبان آقای ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده روسیه در مذاکرات هسته ای هستیم. دیدار امروز در راستای مشورت های مستمری است که بین ما و وزارت خارجه روسیه از پیش از مذاکرات برجام جریان داشت و در طول مذاکرات هسته ای بسیار فشرده و نزدیک بود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در طول دو سال گذشته نیز که برجام اجرایی شده است، رایزنی های مستمری داشته ایم، هم من به روسیه سفر کردم و هم آقای ریابکوف چندین بار به تهران آمدند.

عراقچی ادامه داد: در شرایط کنونی و با توجه به فضای بسیار منفی که آقای ترامپ رییس جمهوری آمریکا در خصوص برجام ایجاد کرده و تهدیداتی که به عمل آورده و ضرب الاجل گذاشته، ضرورت رایزنی ها بیش از گذشته احساس می شد.

وی گفت: ما با طرف های اروپایی هم در حال رایزنی های مستمر هستیم اما طبیعی است که رایزنی های ما با دو کشور روسیه و چین از جایگاه مهمی برخوردار است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: امروز درباره شرایط حاضر، نقض برجام توسط آمریکا و بدعهدی های آمریکایی ها و درخواست های این کشور که همه غیرقانونی و بر خلاف تعهداتشان در برجام است، بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

عراقچی گفت: روسیه همواره از حامیان جدی برجام بوده، هم در طول مذاکرات کمک زیای کرده و هم بعد از اجرایی شدن آن حامی توافق بوده است . ما امیدواریم با رایزنی هایی که بین دو طرف در سطوح مختلف در جریان است، بتوانیم منافع هر دو کشور را به نحو احسن در چند ماه آینده تامین کنیم.

 برجام، نه یک کلمه کم ، نه یک کلمه اضافه

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در خصوص برجام احتمال مذاکره مجدد وجود دارد، گفت: درباره برجام موضع ما کاملا روشن است و موضع روسیه، چین و سه کشور اروپایی هم تا الان روشن است.

وی تصریح کرد هیچ مذاکره مجددی در مورد برجام امکان ندارد، هیچ کلمه ای از برجام کم و یا به آن اضافه نمی شود.

عراقچی ادامه داد: این که طرف های دیگر در تعاملاتی که با آمریکایی ها دارند نهایتا به چه نتیجه ای برسند برای ما هیچ اهمیتی ندارد، موضع ما صریح و روشن است. برجام بدون یک کلمه کم و یک کلمه زیاد باید اجرا شود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید کرد: هیچ امکانی برای باز شدن مذاکره، مذاکره مجدد، اصلاح برجام و یا الحاقیه به برجام و هر تعبیری که به کار می برند وجود ندارد.

وی تصریح کرد: برجام یک تعهد روشن بین المللی برای همه کشورهایی است که در آن مشارکت دارند و این تعهد توسط شورای امنیت تبدیل به یک تعهد بین المللی شده است.

عراقچی تاکید کرد: همه موظف هستند تعهدات خود را اجرا کنند و اگر اجرا نکنند به ناچارباید تبعات تصمیمی را که خواهند گرفت، بپذیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امروز علاوه بر برجام در مورد موضوعات دیگر هم گفت وگو می کنید، گفت: رایزنی با آقای ریابکوف همواره در خصوص برجام بوده و البته برخی موضوعات بین المللی که در حوزه کاری ایشان قرار دارد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ادامه داد: مذاکرات امروز ما درباره برجام و تحولات ناشی از سیاست های آمریکا است که در این خصوص رخ داده است.

وی گفت: البته به طور طبیعی وقتی دیپلمات ها با هم می نشینند ممکن است در مورد موضوعات دیگر هم بحث و گفت وگو کنند ولی تمرکز گفت وگوهای امروز ما در برجام است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی بزرگترین اشتباده سیاست خارجی دردولت روحانی بود.
گفت وگو با آمریکا و کشورهای اروپایی بزرگترین اشتباه سیاست خارجی درروحانی بوده است.
ناتوانی روحانی، ظریف، مسئولان و نمایندگان مجلس درمدت 5 سال، دربرابر مقابل جنایت ها، خیانت های، دخالت های، مداخله گری و تجاوزهای فرانسه جنایتکارشماره یک
سفیرفرانسه اخراج شود و روحانی عذرخواهی کند.
سفیر فرانسه اخراج شود وظریف عذرخواهی کند.
سفارت فرانسه درتهران باید تعطیل شود.
سفیرفرانسه را اخراج کنید.
فرانسه ازسال 1357 تاکنون با ملت ایران دشمن است، نه موشکی ایرانی
چرا فرانسه به عاملان شهادت 17000، ایرانی پناه داده است!
ایتالیا و فرانسه، پایتخت و خانه قاتلان 17 هزار شهید ایرانی+ فیلم
فرانسه جنایتکارشماره یک شریک جنایات وحشیانه وغیرانسانی گروهک تروریستی منافقین است.
فرانسه جنایتکارشماره یک شریک جنایات وحشیانه و غیرانسانی رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور رئیس جمهور سابق عراق و ارتس عراق درمدت هشت جنگ تحمیلی بوده است.
فرانسه جنایتکارشماره یک حق حرف زدن ازموشک های ما را ندارد.
اروپایی که به دشمن ما سلاح شیمیایی داد حق ندارد درباره موشک های ما حرف بزند.
برد موشک های ما هیچ ربطی به آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و... ندارد.
ملت ایران دربرابرجنایتکاران جنگی سرخم نمی کند.
ملت ایران دربرابر حامیان اصلی تروریسم سرخم نمی کند.
ملت ایران دربرابر حامیان اصلی داعش سرخم نمی کند.
ملت ایران دربرابر حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین سرخم نمی کند.
ملت ایران دربرابر دیکتاتوری آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی و رژیم جعلی صهیونیستی سرخم می کند.

زیاده‌گویی دوباره رئیس‌جمهور بی ‌چشم و روی فرانسه(خبر ویژه)
رئیس‌جمهور فرانسه برای چندمین‌بار مدعی شد فعالیت‌های موشکی ایران، تهدیدی برای ثبات منطقه است.

تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹

رژیم فرانسه از حامیان دیکتاتور معدوم عراق در ارتکاب جنایات جنگی علیه ملت‌های ایران و عراق بود و جنگ‌افزارهای صدام، به ویژه توسط دولت فرانسه تأمین می‌شد. پاریس همچنین مقر برخی عناصر سلطنت‌طلب فراری برای تدارک کودتا علیه جمهوری اسلامی به شمار می‌رفت و پس از آن نیز تا به امروز به مقر سازمان تروریستی منافقین تبدیل شده که 17 هزار نفر از مردم و مقامات ایرانی را با وحشی‌گری تمام ترور کردند. فرانسه در حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه نیز نقش‌آفرینی می‌کند و در جریان جنگ سوریه و عراق علیه تروریست‌ها، در جبهه تروریست‌ها قرار داشت.
با وجود این کارنامه سیاه، امانوئل ماکرون برای چندمین بار علیه برنامه موشکی ایران لفاظی کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت‌های موشکی ایران با فعالیت‌های موشکی مرتبط با این کشور، چه در یمن و چه در خاک سوریه، یک سرچشمه بی‌ثباتی و «یک معضل برای امنیت چندین کشور متحد» فرانسه است.
وی بار دیگر خواهان آغاز گفت‌وگوها برای قرار گرفتن فعالیت‌های موشکی ایران زیر نظارت جامعه بین‌المللی شد و گفت: این موضوع برای امنیت منطقه ضروری است و باید مکانیسمی از تحریم‌ها و کنترل سازگار با آن طراحی کرد.»
ماکرون اضافه کرد تاکنون نیز زمان زیادی برای کنترل برنامه موشکی ایران و سیاست منطقه‌ای این کشور از دست رفته است.
خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داد که از پاییز سال گذشته تاکنون، اظهارات امانوئل ماکرون درباره برنامه موشکی ایران، روابط تهران-پاریس را سرد کرده است.
رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین گفت: «امیدوارم که ما بتوانیم در هفته‌های آینده جلسه‌ای را با هدف نابودی فعالیت‌های موشکی از مبدأ خاک سوریه برگزار کنیم.» این اظهارات ماکرون پس از حمله اخیر اسرائیل به خاک سوریه اتخاذ می‌شود.
قرار است ماکرون اسفند به تهران سفر کند. انفعال دولت و وزارت خارجه، موجب گستاخی دولت ورشکسته فرانسه شده که طی سال‌های اخیر، رشد اقتصادی نزدیک به صفر درصد را تجربه کرده و در بحران اقتصادی و سیاسی شدید دست و پا می‌زد اما از صدقه سر تجارت یکطرفه با ایران، امسال رکورد رشد اقتصادی بی‌سابقه در 6 سال گذشته را به دست آورد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: