کد خبر: ۷۵۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
تعداد بازدید: ۳۵۷
وزیر جهاد و کشاورزی گفت: امیداریم تا پایان سال ۲۸۰ هزار هکتار زمین‌های آبیاری مکانیزه را داشته باشیم که ۲۶۰ هکتار آن تحویل داده شده است.
محمود حجتی: تا پایان سال ۲۸۰ هزار هکتار زمین‌ آبیاری مکانیزه می‌شود

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمود حجتی ظهر امروز پس از پایان نشست هیات دولت درخصوص برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف آب گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر در ارتباط با بهره‌برداری از آب تصمیمات، منابع و حمایت‌های خوبی انجام شده است. امیداریم تا پایان سال ۲۸۰ هزار هکتار زمین‌های آبیاری مکانیزه را داشته باشیم که ۲۶۰ هکتار آن تحویل داده شده است. 

وی ادامه داد: توسعه گلخانه‌ها، توسعه آبیاری مکانیزه، کشاوزری حفاظتی، توسعه کشت نشایی یعنی کاهش مصرف آب. استفاده از بذرهای اصلاح‌شده بهره‌برداری از آب افزایش می‌دهد. 

وزیر جهاد کشاوزی افزود: راندمان بهره‌برداری در آب در سال ۹۲، ۳۷ درصد بود که این نرخ در سال ۹۵ به ۴۵ درصد رسید که عملکرد خیلی خوبی است و با توجه به منابع آب و حمایت دولت و مجلس و استفاده از منابع صندوق توسعه می‌توان این نرخ را توسعه داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: